PEO (PEKAO) udostępnił nową aplikację mobilną PeoPay, która m.in. wykorzystuje biometrię do potwierdzania transakcji, umożliwia płacenie za granicą w obcej walucie oraz dokonywanie płatności za zakupy internetowe bezpośrednio w telefonie, poinformowali przedstawiciele banku. Do końca roku klienci będą mogli korzystać z dotychczasowych rozwiązań mobilnych.
"Bankowość mobilna to coś, na co kładziemy największy nacisk w segmencie bankowości detalicznej. Bardzo mocno wierzymy, że to będzie jedna z najlepszych aplikacji na rynku - jeśli nie najlepsza. Zbudowaliśmy ją w oparciu o opinie klientów. Przewidujemy całą sekwencję zdarzeń - chcielibyśmy dotrzeć z tą aplikacją najpierw do naszych klientów, a potem wyjść na rynek i przekonać do niej innych" - powiedział wiceprezes Marek Tomczuk podczas konferencji prasowej.
Nowy PeoPay zastąpi dwie aplikacje: Pekao24 do bankowania oraz poprzednią wersję aplikacji PeoPay, która służyła przede wszystkim do płacenia. Aplikacja przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz mikrofirm.
"W pierwszej kolejności w czerwcu przekazaliśmy wersję podstawową i to spowodowało, że zwiększyła się liczba osób logujących się z telefonu do rachunku. Teraz prezentujemy nową aplikację, która ma kilka elementów wyróżniających nas na rynku" - powiedział dyrektor biura projektów strategicznych Pekao Bartosz Zborowski.
Bank w ramach nowej aplikacji oferuje logowanie i autoryzację przelewów oraz płatności internetowych do 200 zł za pomocą odcisku palca, płatność za zakupy z użyciem telefonu, bez podawania kodów lub konieczności logowania się do bankowości internetowej.
"Można zatwierdzić taką transakcję palcem - tego nie ma nikt w Polsce jeszcze. W łatwy sposób można także skanować kody QR z faktur, a jeżeli ktoś ma fakturę, która nie ma QR kodu, to może skorzystać ze funkcji skanowania numeru rachunku" - powiedział dyrektor.
PeoPay zapewnia także możliwość płacenia za granicą od razu w obcej walucie. Aplikacja, podobnie jak karta wielowalutowa, automatycznie przełącza się pomiędzy rachunkami w złotych i czterech najpopularniejszych walutach EUR, USD, GBP, CHF.
W ramach PeoPay Pekao będzie proponować także ubezpieczenia z oferty grupy PZU.
"Postanowiliśmy wykorzystać to, że jesteśmy w grupie PZU i oferujemy już podstawowe ubezpieczenia w ramach MojePZU. W tej chwili odbywa się to poprzez przejście na dedykowaną stronę PZU. To jeszcze nie jest w aplikacji, ale już zaspokaja potrzeby klientów w zakresie zakupu ubezpieczeń. Będziemy skupiać się na usprawnianiu tego procesu. Idziemy w tę stronę, by ubezpieczenia były elementem naszej aplikacji" - powiedział Zborowski.
Aplikacja ułatwia także dokonywanie zakupów internetowych bezpośrednio na telefonie. Nie ma konieczności logowania się do bankowości internetowej, czy przepisywania danych z karty - po wskazaniu PeoPay, aplikacja uruchomi się automatycznie prosząc o autoryzację transakcji PIN-em lub odciskiem palca.
Nowa aplikacja Pekao została zrealizowana w technologii hybrydowej, co pozwala ją ulepszać bez konieczności tworzenia nowych wersji. Aplikacja jest dostępna na telefony z systemami Android i IOS. Płatności zbliżeniowe są dostępne dla użytkowników smartfonów opartych o system Android.
"Wykonaliśmy ogromną pracę, by stworzyć platformę, która da nam przyspieszenie w mobilności. Przelewy mobilne na telefon są na razie możliwe tylko pomiędzy klientami Pekao, ale pracujemy też nad tym. Do końca roku chcemy utrzymywać starą aplikację, ale będziemy zachęcać klientów do przechodzenia na nową" - powiedział Zborowski.
Według danych banku, na koniec II kw. 2017 r. liczba osób, które skorzystały z bankowości mobilnej we wszystkich kanałach dostępu wyniosła 1,68 mln.
Bank Pekao działa od ponad 85 lat i jest jednym z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku akcje Pekao są notowane na warszawskiej giełdzie.