UFC (UNIFIED), po road show w USA, nie wyklucza rozmów o ewentualnej współpracy kapitałowej z funduszami działającymi w Silicon Valley. Jednak za jeszcze ważniejszy fakt uznaje zaprezentowanie swojej technologii na rynku amerykańskim, która wpisuje się w aktualne trendy za oceanem, powiedział ISBnews.tv prezes Maciej Okniński. W najbliższych miesiącach Unified Factory będzie również pracował nad wersją swojego systemu w językach wschodnich.
"Spędziliśmy ubiegły tydzień w Silicon Valley. Odbyliśmy 11 spotkań z przedstawicielami funduszy inwestycyjnych, które pokazały nam jak się podchodzi do projektów technologicznych na rynku amerykańskim. Jesteśmy po tym wyjeździe przekonani, że technologia, którą oferujemy jest w sferze zainteresowań większości funduszy, z którymi rozmawialiśmy. Trendy i rozmowy wskazują na to, że dostarczamy rozwiązanie, które idealnie wpasowuje się w to o czym się dzisiaj mówi w Silicon Valley, czego się szuka i co się rozwija" – powiedział ISBnews.tv Okniński.
Zaznaczył, że obecnie funkcjonuje wielu dostawców zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych. W przypadku środowisk opartych na języku angielskim takich rozwiązań jest "bardzo dużo, rozwijają się, są bardzo popularne".
"Cieszy nas, że możemy być porównywani, szukać z innymi firmami podobieństw i różnic, a te różnice tak naprawdę budują naszą wartość. Z naszej strony to co zaprezentowaliśmy pasowało idealnie - rozwiązania były bardziej elastyczne, bardziej kompleksowe" – wskazał prezes.
Podkreślił zainteresowanie przedstawicieli funduszy wersją systemów dostosowaną do języków wschodnich.
"Z naszej perspektywy to bardzo istotne, ponieważ pojawialiśmy się na Filipinach. Tam już się pojawiły pytania ze strony lokalnych dystrybutorów czy będziemy podchodzili do języków wschodnich. Jak najbardziej bierzemy to pod uwagę. Także w USA dużo rozmów dotyczyło tych tematów. Rozmawialiśmy także z funduszami koreańskimi, singapurskimi i japońskimi. Jeden z nich reprezentował także inwestor z Chin. W przypadku języków wschodnich to jest dziedzina dla nas, którą zamierzamy intensywnie rozwijać w następnych miesiącach" – stwierdził Okniński.
Pytany o oczekiwane efekty road show, prezes Unified Factory wskazał, że takie rozmowy "nie kończą się natychmiastową finalizacją".
"Ale są wszelkie podstawy aby sądzić, że możemy liczyć na ich owocną kontynuację. Jednak wymagają poznania się, współpracy i przejścia na dużo bardziej szczegółowe rozmowy niż tylko spotkania, w których braliśmy udział. Natomiast widzimy dwa ciekawe kierunki, które powinniśmy w następnych miesiącach eksplorować. Pierwsza rzecz to jest potencjalna współpraca kapitałowa. Tutaj kilka funduszy złożyło nam deklaracje, że tego typu rozwiązania powinniśmy brać pod uwagę. Oczywiście to się nie wydarzy jutro i czekamy na kontynuację tych rozmów. Natomiast drugi wątek, który z mojej i spółki perspektywy może być nawet ważniejszy to fakt, że pokazaliśmy się z naszym produktem na rynku amerykańskim. Na rynku, który szuka tego typu rozwiązań, który rozwija się bardzo dynamicznie w zakresie natural language processing (NLP) i sztucznej inteligencji (AI), czyli tych rozwiązań, które są dostępne w naszym portfolio" – podsumował Okniński.
Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Od marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.