SOL (SOLAR) odnotował 1,66 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I połowie 2017 r. wobec 1,4 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"Grupa kapitałowa Solar Company zanotowała w I półroczu 2017 roku stratę netto w wysokości 1 663 tys. zł w porównaniu do straty netto w wysokości 1 398 tys. zł zanotowanej w I półroczu 2016 roku. Należy jednak zauważyć, iż w samym drugim kwartale 2017 roku grupa wypracowała zysk netto w wysokości 609 tys. zł" - czytamy w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 2,06 mln zł wobec 1,58 mln zł straty rok wcześniej.
"W I półroczu 2017 r. Grupie udało się obniżyć koszty działalności operacyjnej (bez wartości sprzedanych towarów i materiałów) o 2,8% w porównaniu do analogicznego półrocza ubiegłego roku, co wynikało głównie z niższej wartości kosztów wynagrodzeń wraz z ubezpieczeniami społecznymi (łącznie niższe o 702 tys. zł) oraz usług obcych (niższe o 287 tys. zł)" - czytamy również.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 65,36 mln zł w I poł. 2017 r. wobec 68,66 mln zł rok wcześniej.
"W I półroczu 2017 roku grupa kapitałowa Solar Company odnotowała, 4,8-proc. spadek przychodów w porównaniu do analogicznego półrocza 2016 roku. Sprzedaż towarów w sklepach własnych zmniejszyła się o 6,8%. Sprzedaż do sklepów partnerskich zwiększyła się w porównaniu do analogicznego półrocza ubiegłego roku o 3%, natomiast sprzedaż do sieci franczyzowej zwiększyła się o 4,4%" - czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w połowie. 2017 r. wyniosła 1,9 mln zł wobec 1,51 mln zł straty rok wcześniej.
Solar Company S.A. jest właścicielem marki odzieżowej Solar, skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Spółka jest notowana na GPW od 2012 r.