Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

LPP zakłada wzrost powierzchni sklepów o 10% w 2018 r. i wejście na 2 nowe rynki

Udostępnij

Cele LPP na 2018 r. obejmują m.in. wejście na dwa nowe rynki geograficzne, wzrost powierzchni handlowej o 10% r/r i  wzrost sprzedaży internetowej o 100% r/r (podobnie jak w 2017 r.), podała spółka.

"Zgodnie z przyjętymi założeniami kluczowe cele na 2018 rok obejmują:
- wejście na dwa nowe rynki geograficzne tj. do Izraela (sklepy franczyzowe) oraz na Słowenię (sklepy własne) i tym samym na koniec 2018 roku spółka powinna być obecna w kanale tradycyjnym w 23 krajach;
- wzrost powierzchni handlowej w 2018 roku o 10% względem roku 2017 (tj. do ok. 1 114 tys. m2, z czego Polska to 547,7 tys. m2, inne kraje europejskie to 277,7 tys. m2, kraje byłego Związku Radzieckiego 276,6 tys. m2, a kraje Bliskiego Wschodu to 12,5 tys. m2);
- wzrost sprzedaży internetowej w 2017 i 2018 roku o 100% r/r;
- otwarcie sklepów internetowych dla wszystkich posiadanych marek w 4 nowych krajach tj. Bułgaria, Chorwacja, Serbia i Słowenia i tym samym na koniec 2018 sklepy internetowe marek LPP powinny być na obecne łącznie w 16 krajach" - czytamy w komunikacie.

Niezależnie od powyższego zarząd zwraca uwagę, iż jego intencją jest ekspansja zagraniczna obejmująca, co najmniej jeden nowy kraj rocznie, podano także.

"Nasze cele są jasne – każdego roku chcemy otwierać nasze sklepy przynajmniej na jednym nowym rynku. Debiuty zagraniczne mają na celu budowę globalnej rozpoznawalności, która jest niezbędna dla dalszego dynamicznego rozwoju naszej firmy" - skomentował wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz, cytowany w komunikacie.

"Sprzedaż internetowa zajmuje bardzo istotną pozycję w naszej strategii biznesowej. Dziś mamy 45 sklepów różnych brandów w 9 krajach. W roku 2018 chcemy rozpocząć sprzedaż internetową w 4 kolejnych krajach: Bułgarii, Chorwacji, Serbii i Słowenii. Wierzymy, że nasza rosnąca obecność w tym dynamicznie rozwijającym się segmencie przyniesie nam wiele korzyści. Co roku notujemy 100-procentowy wzrost sprzedaży e-commerce. Internet to dla nas nieskończone morze możliwości jako komplementarny kanał kontaktu z klientem" - dodał Lutkiewicz.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w nadchodzącym roku LPP we współpracy z lokalnym partnerem rozpocznie działalność na rynku izraelskim. Wybór modelu franczyzowego był podyktowany specyfiką lokalnego rynku. Ponadto firma chce otworzyć sieć sklepów własnych w Słowenii. Dzięki temu do końca 2018 roku sklepy LPP będą działać w 23 krajach na całym świecie, przypomniano w komunikacie.

Jednocześnie LPP wyjaśnia, iż z uwagi na nieprzewidywalność czynników zewnętrznych niezależnych od spółki wskazane powyżej parametry nie mogą być traktowane jako prognozy danych operacyjnych a jedynie jako pożądane do realizacji cele, do których dążyć będzie spółka w perspektywie najbliższego roku kalendarzowego.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus