W strategii OPL (ORANGEPL) jest przestrzeń do wypłaty dywidendy za 2019 rok w 2020 roku, ale na obecną chwilę operator nie składa deklaracji ani w kwestii terminu, ani potencjalnej wartości, poinformował członek zarządu ds. finansowych Maciej Nowohoński.
"Strategia nastawiona jest na wzrost, dlatego nie uwzględniliśmy w nim dywidendy. Jednak w planie finansowym jest przewidziana przestrzeń na dywidendę w roku 2020 wypłaconą za rok 2019. Jednak obecnie nie deklarujemy ani terminu, ani jej wartości" - powiedział Nowohoński podczas prezentacji strategii.
Orange podał dziś, prezentując nowy plan strategiczny Orange.one, że kluczowe cele finansowe Orange na lata 2017-2020 to stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach oraz stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach. Jednocześnie spółka potwierdziła cele na 2017 r. - skorygowany zysk EBITDA w przedziale 2,8-3 mld zł i wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie nie wyższym niż 2,6x.
Orange Polska planuje, że nakłady inwestycyjne sięgną po 2-2,2 mld zł w 2018 r. i 2019 r., zaś w kolejnym roku wyniosą ok. 2 mld zł. Na rozbudowę sieci światłowodowej spółka zamierza przeznaczyć 2,8 mld zł w latach 2018-2020.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.