Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU) planuje przedstawić na początku listopada zaktualizowaną strategię grupy, w tym strategię produktową, poinformował prezes PZU Paweł Surówka.
"Będziemy chcieli na przełomie trzeciego i czwartego kwartału zakomunikować swoją strategię. Będzie to prawdopodobnie na początku listopada. To będzie duża aktualizacja strategii, chcemy ją połączyć ze strategią produktową" - powiedział Surówka podczas konferencji prasowej.
"Chcemy pokazać, jak należy wyobrazić sobie nowe PZU, jak będą wyglądały rozwiązania produktowe. To postawienie na innowacyjność i bliskość klienta" - podkreślił.
Surówka poinformował, że perspektywa czasowa zaktualizowanej strategii pozostanie ta sama - tj. do 2020 roku.
"Aktualizujemy ją przede wszystkim o część bankową. Chcemy być jedną z bardziej innowacyjnych spółek na tym rynku. Chcielibyśmy, by to przełożyło się na wyniki. Ten dokument narzuca też ton wewnątrz grupy. Chcemy, by klientocentryczność i innowacyjność wpisała się w codzienny modus operandi wszystkich spółek grupy" - powiedział prezes.
Spółka poinformowała dziś, że przekroczyła już cel zwrotu z kapitału (ROE) wyznaczony w strategii na lata 2016-2020 na 18%, osiągając po I półroczu ROE na poziomie 22,1%.
"Jeśli chodzi o ROE - na pewno nie spuścimy z naszych ambicji, jaka będzie efektywnie ta liczba, która na pewno będzie uwzględniać współpracę z bankami pokażemy w listopadzie" - powiedział Surówka.
Grupa kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz działalności ubezpieczeniowej Grupa PZU prowadzi także działalność w zakresie zarządzania otwartym funduszem emerytalnym, funduszami inwestycyjnymi i programami oszczędnościowymi.