4FM (4FUNMEDIA) odnotowało 3,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2017 r. wobec 0,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 4,37 mln zł wobec 1,04 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 22,85 mln zł w I poł. 2017 r. wobec 17,98 mln zł rok wcześniej.
"Wzrost sprzedaży w raportowanym okresie był możliwy dzięki dynamicznie rosnącej sprzedaży reklam telewizyjnych (o 18%) oraz znacząco wyższym niż przed rokiem przychodom agencji reklamowej (145%)" - czytamy w raporcie.
Głównym źródłem przychodów grupy kapitałowej w I półroczu 2017 roku pozostawała reklama telewizyjna, stanowiąca 53% całości sprzedaży (wobec 58,5% w poprzednim kwartale).
"Najbardziej dynamicznym źródłem przychodów grupy kapitałowej 4fun Media S.A. w I półroczu 2017 roku była działalność agencji reklamowej prowadzona przez spółkę Bridge2Fun. Sprzedaż usług agencji reklamowych w raportowanym okresie wyniosła 3 764 tysięcy złotych (co stanowiło 16% udziału w łącznych przychodach grupy kapitałowej) wobec 1 538 tysięcy złotych w analogicznym okresie 2016 roku co oznacza wzrost przychodów w tym segmencie o 145%" - czytamy dalej.
Trzecim segmentem działalności mającym znaczący wpływ na przychody 4fun Media S.A. w I półroczu 2017 roku była sprzedaż reklam zewnętrznych z obszaru digital signage, prowadzona przez spółkę zależną Screen Network. W raportowanym okresie wyniosła ona 4 523 tys. zł, co stanowiło 20% łącznych przychodów grupy, i była o 3% wyższa r/r, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 2,99 mln zł wobec 1,13 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa 4fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. Do grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, 4Fun Dance i 4Fun Gold Hits oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu wideo w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.