LPP celuje w zwiększenie marży brutto na sprzedaży w tym roku do 52-53%, podała spółka. W I półr. br. marża ta wyniosła 51,7%.
"Wzrost marży brutto w stosunku do poziomów z 2016 roku. Marża Grupy powinna znaleźć się w przedziale 52-53% w 2017 roku" - czytamy w prezentacji.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła 56,5% w II kw. br. i wzrosła o 6,6 pkt proc. r/r. W całym I półr. zwiększyła się o 3,5 pkt proc. do 51,7%, podała spółka.
LPP podkreśliło, że odnotowało "znaczący wzrost marży brutto r/r w II kw. 2017 dzięki nowej polityce zarządzania towarem oraz poprawie kolekcji".
"Celem obecnej polityki zarządzania towarem jest maksymalizacja marży w miesiącach z nowymi kolekcjami, a wyprzedaż kolekcji w maksymalnym stopniu w salonach, aby uniknąć kosztów zwrotu i transportu do magazynu posezonowego. Nowa polityka powoduje znaczne różnice w marży brutto między miesiącami wyprzedażowymi i w pełnych cenach: 36% w lipcu 2017r. w porównaniu do 59% (+8 pkt proc. r/r) w kwietniu, 59% (+6 pkt proc. r/r) w maju i 52% (+5 pkt proc. r/r) w czerwcu" - czytamy dalej w prezentacji.
Kolejny cel LPP na ten rok to "kontynuacja wzrostu sprzedaży Grupy powyżej wzrostu powierzchni (dodatnie LFL na wszystkich markach)", podano także.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6 mld zł w 2016 r.