EMP (EMPERIA) planuje, że sieć detaliczna Stokrotka zwiększy się o 72 nowe sklepy w tym roku, podała spółka. Na koniec I półrocza 2017 roku sieć tworzyło łącznie 386 sklepów.
"Zarząd oczekuje, że w 2017 roku sieć Stokrotka zwiększy się o 72 nowe sklepy: 13 supermarketów, 39 marketów i 20 sklepów franczyzowych" - czytamy w raporcie półrocznym.
Sieć detaliczną Stokrotka na koniec I półrocza 2017 roku tworzy łącznie 386 sklepów detalicznych, zaś na koniec I półrocza 2016 roku było 348 sklepów. W II kwartale 2017 roku otwarto łącznie 10 sklepów (w tym 1 sklep franczyzowy), zaś 4 sklepy zostały zamknięte, podano także.
W II kwartale 2016 roku otwarto łącznie 11 sklepów (w tym 4 sklepy franczyzowe) zaś 3 sklepy zostały zamknięte. W I półroczu 2017 roku otwarto łącznie 21 sklepów (w tym 5 sklepów franczyzowych), zaś 7 sklepów zostało zamkniętych.
"Segment od ubiegłego roku pracował nad kolejnym, po supermarkecie i markecie, konceptem sklepu - formatem convenience. W II kwartale 2017 roku zostały otwarte w Lublinie dwa testowe sklepy. Nowe placówki detaliczne, odróżniają się od innych sklepów działających w formacie convenience na rynku, a ich przewagą są artykuły świeże i optymalnie dopasowany asortyment, w zupełności wystarczający do zaopatrzenia gospodarstwa domowego we wszystkie podstawowe artykuły spożywcze" - czytamy dalej.
Sprzedaż w sklepach sieci Stokrotka (na porównywalnej bazie sklepów) wyniosła 1 056,1 mln zł w I poł. 2017 r. wobec 1 066,2 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 61,2 mln zł wobec 58,9 mln zł.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.