Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Gorenje wzrósł r/r do 2,3 mln euro w II kw. 2017 r.

Udostępnij

GRV (GORENJE) odnotowało 2,3 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 1,45 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 6,7 mln euro wobec 9,9 mln euro zysku rok wcześniej.

"Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) był odpowiednio o 2,1% wyższy i wynosił 20 mln euro. Przy nieco niższym porównywalnym wyniku operacyjnym (EBIT), który był skutkiem podwyższenia kosztów rozwoju nowych produktów oraz przyspieszonego cyklu inwestycyjnego w minionym okresie, zachowane zostały proporcje pomiędzy wartością zadłużenia finansowego netto i EBITDA na poziomie zeszłorocznego drugiego kwartału (4,7)" - czytamy w raporcie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 318,2 mln euro w II kw. 2017 r. wobec 295,82 mln euro rok wcześniej.

W okresie I-II kw. 2017 r. spółka miała 4,28 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,93 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 623,88 mln euro w porównaniu z 581,28 mln euro rok wcześniej. EBITDA w okresie I-II kw. 2017 r. wyniosła 40,58 mln euro wobec 40,22 mln euro zysku rok wcześniej.

"W Grupie Gorenje, dzięki zwiększeniu i korzystnej strukturze sprzedaży urządzeń gospodarstwa domowego, w pierwszym półroczu 2017 r. zanotowano 7,3-proc. wzrost przychodów. W znaczący sposób na rezultat wpłynęło również dobre panowanie nad cenami materiałów i logistyki. Sukces odniesiony został również na pozostałych obszarach działalności, gdzie uzyskano 31-proc. wzrost przychodów. Największy wzrost sprzedaży osiągnięty został na rynkach pozaeuropejskich (prawie 30% wzrostu), w Europie Zachodniej, na rynkach Beneluksu oraz na rynkach wschodnioeuropejskich" - czytamy dalej.

W I półroczu 2017 r. zwiększona została sprzedaż, przede wszystkim w Północnej Ameryce, Australii, na Bliskim i Dalekim Wschodzie, na Kaukazie oraz w Azji, dzięki czemu obniżyła się zależność od rynków europejskich oraz poprawiła się struktura sprzedaży, również dzięki powiększeniu udziałów urządzeń klasy premium i marek handlowych, podano również.

"Wzmocniła się sprzedaż marek handlowych klasy premium, takich jak Asko (14,4% wzrost) i Atag oraz urządzeń marek Pelgrim i Etna. W przypadku urządzeń klasy premium, o ponad 11% podwyższone zostały przychody ze sprzedaży, tyle samo osiągnięto w przypadku urządzeń innowacyjnych. W strukturze przychodów ze sprzedaży dużych urządzeń gospodarstwa domowego, udział urządzeń innowacyjnych podniósł się tym samym na poziom 21,6%, a urządzenia klasy premium stanowią już prawie 30 proc. Wzrost został zanotowany również w przypadku marki handlowej Gorenje. O ponad jedną piątą podwyższone zostały przychody ze sprzedaży zmywarek oraz o prawie 28% sprzedaż małych urządzeń gospodarstwa domowego" - wymieniono w informacji.

Grupa Gorenje jest czołowym europejskim producentem sprzętu AGD. Akcje Gorenje notowane są na głównym rynku giełd w Warszawie i w Ljubljanie.