The Dust chce osiągnąć poziom 1 mln pobrań gier miesięcznie na koniec przyszłego roku i utrzymać wysoką dynamikę wyników finansowych, poinformował prezes Jakub Wolff.
"Chcemy skupić się na grach free-to-play z kategorii shooterów i globalnej ekspansji w tym segmencie, tak aby docelowo generowały one 70% naszych przychodów. W tym roku wydamy 3 gry, najbliższa - 'Galactic Soldier' - będzie miała premierę w październiku. Kolejne 8 gier własnych planujemy w 2018 r. Docelowo chcemy osiągnąć poziom 1 mln pobrań miesięcznie z produkcji własnych do końca przyszłego roku" - powiedział Wolff na spotkaniu z dziennikarzami.
Wśród planowanych tytułów są m.in. "New York Dead Island" i "The Story". Jak wskazał szef spółki, w ramach rozwoju tego segmentu spółka może liczyć na technologiczne wsparcie swojego akcjonariusza - notowanego na NewConnect studia TBL (TBULL), choć jak zaznaczył strony nie przewidują głębszej współpracy.
"Za kwotę 1,7 mln zł, które chcemy pozyskać z emisji zrobimy nawet kilkadziesiąt gier shooter. Ta kwota oraz reinwestycje wypracowanych środków pozwoli nam realizować plany do 2019 roku" - ocenił prezes The Dust.
Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto w I półroczu 2017 r. wynosił 399 tys. zł i był ponad 5 krotnie wyższy niż w całym 2016 r., kiedy wyniósł 73 tys. zł. Prezes The Dust ocenia utrzymanie wysokich dynamiki wyników finansowych w perspektywie kolejnego półrocza jako realne.
Spółka ma ugruntowaną pozycję w segmencie "advergaming", czyli gier reklamowych produkowanych na zlecenie. Realizuje tu współpracę w ramach grupy Me&My Friends - swojego głównego akcjonariusza. Jak zaznaczył prezes The Dust, spółka podpisuje umowy w zakresie produkcji gier bezpośrednio, a w ramach grupy prowadzone są działania promocyjne gry dla klienta.
"Kilkunastu klientów działalności advergamingowej, w tym chociażby Maspex. W 2018 roku zakładamy pozyskanie klientów na advergaming na zachodzie, co będzie się odbywać w ramach jednoczesnej ekspansji międzynarodowej naszego akcjonariusza - Me&My Friends. Model współpracy, który mamy w Polsce przenosimy na skalę międzynarodową. Co istotne, dzięki produkcji gier reklamowych posiadamy kod źródłowy, który możemy wykorzystać we własnych grach" - wskazał Wolff.
W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy mogą kupić do 220 000 akcji, z czego 145 000 stanowią akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75 000 to istniejące akcje serii B. The Dust ustalił cenę maksymalną oferowanych akcji na poziomie 12 zł.
The Dust to producent gier mobilnych w modelu advergamingowym oraz free-to-play.