Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Unified Factory planuje cele inwestycyjne na kwotę blisko 55 mln zł na 2018-2019

Udostępnij

UFC (UNIFIED) planuje wydać 54,76 mln zł na cele inwestycyjne w latach 2018-2019, podała spółka.

"Rozszerzenie planu inwestycyjnego o ww. kwotę jest wynikiem intensywnego rozwoju spółki na rynkach międzynarodowych. Rok 2017 to włączenie do rozwoju platformy Customer Service Automation - głównego produktu spółki - nowych osób i nowych rynków. Doświadczenia tego okresu spowodowały konieczność modyfikacji realizowanej przez spółkę strategii w szczególności poprzez:

1.Wzmocnienie brandu Unified Factory w skali międzynarodowej oraz własnych narzędzi wsparcia sprzedaży.
2.Tworzenie lokalnych podmiotów reprezentujących Unified Factory S.A. na rynkach docelowych.
3.Udostępnienie pełnej wersji BOX/PRO platformy Customer Service Automation w wersji SaaS.
4.Rozszerzenie portfolio obsługiwanych języków przy zastosowaniu autorskiego algorytmu pamięci asocjacyjnej do analizy języka naturalnego" - czytamy w komunikacie.

Wdrożenie przedstawionych powyżej założeń modyfikacji strategii spółki, pozwoli wzmocnić obecność Unified Factory na obecnych rynkach, pozyskiwać nowych klientów, zwiększać sprzedaż i szczególnie poprawiać uzyskiwane marże oraz przygotować się do rozszerzenia portfolio o nowe rynki geograficzne, podano również.

Spółka podała też, że zakres planowanych wydatków wygląda następująco:
1. Wzmocnienie brandu Unified Factory w skali międzynarodowej oraz własnych narzędzi wsparcia sprzedaży.

Rozwój strategii modelu sprzedaży z modelu White Label /przez pośredników/ na sprzedaż prowadzoną pod własnym brandem Unified Factory, której celem jest uniezależnienie się od lokalnego partnera, podniesienie wartości przychodów i poziomu marży.

Inwestycje realizowane w ramach rozwoju modelu sprzedaży obejmują w szczególności:
- integracje m.in. poprzez API z innymi systemami/platformami informatycznymi z kategorii - CRM, BPM, ERP, Marketing Automation, E-Commerce, co zdecydowanie rozszerza portfolio klientów i skraca średni czas realizacji pojedynczego wdrożenia;
- rozbudowa własnego SDK (Software Development Kit) oraz komunikacyjnych narzędzi developerskich na potrzeby programistów oraz developerów pracujących nad rozwojem innych systemów/platform informatycznych poprawiających rozpoznawalność Unified Factory w międzynarodowym środowisku technicznym, które często decyduje o wydatkach IT;
- rozbudowa narzędzi sprzedażowych (dokumentacja techniczna, dokumentacja API, dokumentacja funkcjonalna użytkownika, tutoriale, etc.) oraz podniesienie ich do najwyższych standardów światowych, którego celem jest skrócenie czasu wdrożenia, podniesienie jednostkowej wartości wdrożenia poprzez wejście do globalnych klientów i integratorów;
- marketing lokalny wspierający aktywności partnerów/integratorów oraz marketing międzynarodowy skierowany do środowiska programistów i developerów.

Szacowana kwota wydatków inwestycyjnych na poziomie 19,64 mln zł.

2. Tworzenie lokalnych podmiotów reprezentujących Unified Factory S.A. na rynkach docelowych.

Pozyskanie środków na zawiązanie spółek kapitałowych wspólnie z partnerem na rynkach lokalnych (Filipiny _APAC_, Afryka, Ameryka Południowa).

Inwestycje realizowane w ramach rozwoju modelu sprzedaży obejmują w szczególności:
- budowa lokalnych struktur sprzedaży oferujących produkt pod brandem Unified Factory;
- budowa programów partnerskich skierowanych do lokalnych integratorów i pośredników;
- opracowanie narzędzi sprzedażowych i marketingowych dostosowanych do lokalnego rynku.

Szacowana kwota wydatków inwestycyjnych na poziomie 9 mln zł.

3. Udostępnienie pełnej wersji BOX/PRO platformy Customer Service Automation w wersji SaaS.

Obecnie oferowana wersja Easy platformy Customer Service Automation w modelu SaaS przeznaczona jest na rynek MŚP oraz SOHO. Obserwacje i sygnały z ostatnich miesięcy, szczególnie z rynku amerykańskiego wskazują na dużą potrzebę przygotowania wersji BOX/PRO także w modelu SaaS, co naturalnie wymusza na spółce przygotowanie głównej wersji platformy CSA do sprzedaży w modelu SaaS.

Dzięki tej inwestycji spółka będzie w stanie płynnie obsługiwać klientów z segmentu MŚP/SOHO prostym produktem Easy oraz klientów z segmentów Medium i Large w szybko rosnącym modelu abonamentowym.

Szacowana kwota wydatków inwestycyjnych na poziomie 15,4 mln zł.

4. Rozszerzenie portfolio obsługiwanych języków przy zastosowaniu autorskiego algorytmu pamięci asocjacyjnej do analizy tekstu naturalnego.

Przygotowanie środowiska analizy tekstu naturalnego poprzez rozszerzenie obecnego portfolio środowisk w językach: polskim, angielskim i czeskim do działania dla kolejnych 10 języków (m.in. rumuński, hiszpański, niemiecki, perski, japoński, portugalski), co umożliwi oferowanie rozwiązań z zakresu automatyzacji komunikacji w platformie Customer Service Automation dla klientów w kolejnych krajach.

Inwestycje realizowane w ramach rozwoju modelu sprzedaży obejmują w szczególności:
- budowa zbiorów uczących dla nowych języków, w tym przystosowanie środowiska do analizy alfabetów niebędących pochodną alfabetu łacińskiego – rozwój pamięci asocjacyjnych o nowe struktury językowe;
- rozbudowa autorskich modeli semantycznych na potrzeby analizy nowych języków uwzględniających specyficzne dla danego języka mechanizmy i źródła identyfikacji znaczeń – rozumienie znaczeń opartych o nowe struktury językowe;
- rozbudowa autorskich algorytmów uczenia maszynowego do nowych struktur językowych. Algorytmy muszą uwzględniać specyficzny dla danego języka system asocjacji i wynikającą z niego strukturę fraktalną języka - automatyczne uczenie nowych znaczeń w nowych strukturach językowych.

Szacowana kwota wydatków inwestycyjnych na poziomie 10,72 mln zł.

"Biorąc pod uwagę planowane cele inwestycyjne, zarząd Unified Factory S.A. szacuje, iż łączna kwota planowanych wydatków inwestycyjnych wyniesienie 54,76 mln zł" - podsumowano

Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Od marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus