BTM (BYTOM) odnotował 4,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w I półroczu 2017 r. wobec 4,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 87,54 mln zł w I półroczu 2017 r. wobec 70,87 mln zł rok wcześniej.
"W I połowie 2017 roku wartość sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku zwiększyła się o 23,5% (z poziomu 70,871 tys. zł) i wyniosła 87,544 tys. zł. Na wzrost składał się przede wszystkim wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która stanowiła w raportowanym okresie 93% łącznych przychodów grupy " - czytamy w raporcie.
"Grupa odnotowała wzrosty we wszystkich sprzedawanych przez nią produktach, tj. w segmencie odzieży formalnej jak i „smart casual". Istotne wzrosty odnotowywane są na sprzedaży części formalnej kolekcji (zwłaszcza na sprzedaży garniturów i koszul), co jest efektem zmian wprowadzonych przez Grupę w bieżącym roku. Od marca Grupa skoncentrowała się na sprzedaży i komunikacji części formalnej sprzedawanych produktów („powrót do korzeni", asortymentu, z którym kojarzy się klientom marki Bytom). Spowodowało to poprawę sprzedaży detalicznej zarówno pod względem wartościowym jak i efektywności (w zł/m2)" - czytamy także
Spółka podała, że zarówno w I kwartale jak i II kwartale 2017 roku sprzedaż detaliczna wzrosła r/r, jednakże w I kwartale był to wzrost na poziomie 10%, natomiast w II kwartale był to istotny 31-proc. wzrost.
Potwierdza to, że wprowadzone zmiany w promocjach, produkcie oraz komunikacji przyniosły zamierzone efekty, podano także.
Zysk operacyjny wyniósł 5,32 mln zł wobec 6,31 mln zł zysku rok wcześniej.
"W raportowanym okresie obniżyła się średnia marża na sprzedaży detalicznej o 3,4 pp (z 54% do 50,6% w I półroczu 2017r.), co przełożyło się na niższą dynamikę wzrostu marży w zł/m2 w stosunku do 2016 roku niż miało to miejsce w przypadku sprzedaży w zł/m2. W sezonie jesienno–zimowych planowane są dalsze korekty cenowe mające na celu poprawę marży przy zwiększonej aktywności promocyjnej" - czytamy w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2017 r. wyniósł 3,67 mln zł wobec 4,83 mln zł zysku rok wcześniej.
Bytom S.A. prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod Marką Bytom na terenie Polski oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda. Firma rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku, a od 1995 roku jest notowana na GPW.