Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Selvita: Celem komercjalizacja badań na jak najbardziej zaawansowanych etapach

Udostępnij

SLV (SELVITA) celuje w wydłużenie cykli inwestycyjnych w obszarze badań i komercjalizację projektów na zaawansowanych etapach, co pozwoli generować większą wartość i wyższe tantiemy ze sprzedaży, poinformował prezes Paweł Przewięźlikowski. 

"Chcemy wydłużyć cykle inwestycyjne w obszarze badań klinicznych i komercjalizować projekty na bardziej zaawansowanych etapach rozwoju. Sprzedaż w najbardziej optymalnym momencie pozwoli generować wiekszą wartość dla pacjentów i akcjonariuszy" - powiedział Przewięźlikowski podczas konferencji prasowej. 

Jak zaznaczył, projekt SEL120 - najważniejszy i strategiczny projekt Selvity - firma chce sprzedać, kiedy udowodni, że "cząsteczka faktycznie ma wysoką skuteczność terapeutyczną".   

"Spółka osiągnie większą stopę zwrotu z inwestycji, jeżeli będzie samodzielnie finansowała i wykonywała większą cześć badań niż dotychczas. Chcemy zawierać kolejne umowy na jeszcze lepszych warunkach niż ostatnia umowa z włoskim Menarini" - stwierdził prezes. 

Spółka przewiduje w ramach ogłoszonej dziś strategii, że łączne nakłady finansowe związane z planami inwestycyjnymi na lata 2017-2021 wyniosą ok. 360 mln zł, z czego ok. 260 mln zł wyniosą bezpośrednie nakłady na rozwój projektów innowacyjnych oraz 73 mln zł na budowę i wyposażenie Centrum Rozwoju Leków Innowacyjnych. Pozostałe środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój segmentu usługowego i bioinformatycznego.

Selvita jest polską firmą biotechnologiczną działającą w obszarze odkrywania i rozwoju leków stosowanych w leczeniu chorób nowotworowych, chorób ośrodkowego układu nerwowego i chorób autoimmunologicznych. Zajmuje się również świadczeniem usług badawczo-rozwojowych i budową rozwiązań informatycznych wspierających projekty innowacyjne. Od 2011 roku Selvita była notowana na rynku NewConnect, zaś w grudniu 2014 r. spółka przeniosła notowania na rynek główny GPW.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus