BRA (BRASTER) sprzedał 205 urządzeń w II kwartale 2017 roku, według danych otrzymanych z wewnętrznych systemów analitycznych, podała spółka.
"Z czego liczba sprzedanych samych urządzeń to 166 szt., w tym 46 szt. urządzeń sprzedano do aptek z odroczonym terminem płatności, prawem zwrotu po tym terminie lub możliwością przedłużenia tego terminu" - czytamy w komunikacie.
W przypadku urządzeń sprzedanych wraz z abonamentami 49% udziału w sprzedaży stanowił wariant Braster-Onepay, 28% Braster-Easy, 23% Braster-Basic. Ponadto w II kwartale 2017 roku sprzedano 91 abonamentów bez urządzeń, podano również.
"Od początku wprowadzenia produktu na rynek, spółka sprzedała łącznie 2 577 urządzeń i 1 119 abonamentów. Dzięki urządzeniu Braster kobiety wykonały do chwili publikacji niniejszego sprawozdania 1 458 badań, z czego 690 w samym II kwartale 2017 roku" - czytamy dalej.
Tempo wprowadzania produktu na rynek polski jest na zadowalającym poziomie zważywszy, iż rodzimy rynek jest traktowany jako możliwość zebrania doświadczenia przed wejściem na rynki zagraniczne, zaznaczono w informacji.
"W związku z powyższym, począwszy od II kwartału 2017 roku, spółka skierowała swoją działalność promocyjno-marketingową do środowiska lekarskiego w celu zwiększenia rozpoznawalności urządzenia Braster oraz wsparcia zachowań pro-zakupowych kobiet. Ponadto rozpoczęła działania mające na celu zapoczątkowanie sprzedaży na rynkach zagranicznych w drugiej połowie 2017 roku" - podsumowano w informacji.
Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2015 r.