Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Orange oczekuje presji na EBITDA w III kw. w związku z równaniem cen usług w UE

Udostępnij

OPL (ORANGEPL) zmierzy się z presją z tytułu zrównania cen usług telekomunikacyjnych na terenie Unii Europejskiej ('roam like at home') na EBITDA w III kw., poinformował członek zarządu ds. finansowych Maciej Nowohoński. Mimo tego efektu, spółka czuje się komfortowo z szacunkami całorocznej skorygowanej EBITDA.

„Przed nami jeszcze pełny wakacyjny efekt roam like at home. Wyższe koszty przełożą się na presję na EBITDA w III kw. Żeby w pełni ocenić ten efekt musimy zaobserwować jeszcze elastyczność używania internetu przez naszych użytkowników za granicą" – powiedział Nowohoński podczas spotkania z dziennikarzami.

Według słów prezesa Jean-Francois Fallachera, Orange Polska chce m.in. negocjować stawki z operatorami międzynarodowymi, w ramach działań w kierunku zrównania cen usług telekomunikacyjnych na terenie UE.   

Jak wskazał Nowohoński, operator czuje się komfortowo jeśli chodzi o szacowane widełki skorygowanej EBITDA na koniec roku nawet pomimo efektu roam like at home. Po wynikach za I półrocze Orange Polska podtrzymał prognozę zakładającą osiągnięcie 2,8-3 mld zł skorygowanej EBITDA w 2017 r.

Ponadto członek zarządu operatora spodziewa się kontynuacji pozytywnych trendów we wzrostowych liniach biznesu, czyli usługach mobilnych i internecie stacjonarnym przy zachowaniu elastyczności w kosztach działalności komercyjnej.

„To na wypadek ewentualnego zaostrzenia konkurencji. Każdy z naszych konkurentów jest w innym cyklu rozwoju i jest możliwość, że może przyjąć agresywniejszą postawę.  Jednocześnie usługa konwergentna Orange Love, z całym pakietem usług w dobrej cenie, skłaniającym dodatkowo klientów do dokupowania usług, stała się naszą przewagą konkurencyjną" – stwierdził członek zarządu ds. finansowych. 

Orange Polska podał, że w ramach Orange Love 4 na 5 klientów dokupuje dodatkową usługę do pakietu.  

Prezes Orange ocenił również, że wycena w debiucie operatora sieci Play jest dobrą wiadomością.

„Jesteśmy większym biznesem niż PLY (PLAY), a porównując wyceny rynkowe to jakby nasz segment stacjonarny miał ujemną wartość. To pokazuje jak jesteśmy niedowartościowani" - powiedział Fallacher podczas spotkania z dziennikarzami.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus