Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 9,5% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w II kw. 2017 r., zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 18,1% r/r, podał właściciel sieci Jeronimo Martins.
"Sprzedaż LFL wzrosła o 9,5% w II kw. Sprzedaż ogółem wyniosła 2,8 mld euro i wzrosła o 15,9% w stosunku do II kw. 2016 r. (+11,8% w walucie lokalnej" – czytamy w komunikacie.
W okresie pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. wzrost LFL wyniósł 9%, a sprzedaż ogółem w złotych wzrosła o 10,8%. Sprzedaż w euro wzrosła o 13,4% r/r do 5,3 mld euro.
Biedronka otworzyła 29 nowych sklepów w I półroczu i na koniec czerwca miała 2 741 sklepów. W tym okresie odnowiono 91 sklepów. Łączna powierzchnia sklepów wzrosła do 1,79 mln m2 z 1,75 mln m2 rok wcześniej.
"Biedronka odnotowała 375 mln euro EBITDA, o 14,6% więcej niż w I poł. 2016 r. (+11,9% przy stałym kursie walutowym). Marża EBITDA wyniosła 7,1%, marginalnie więcej niż w analogicznym okresie 2016 r." - czytamy dalej.
Nakłady inwestycyjne przeznaczone na sieć Biedronka wyniosły 86 mln euro w I półroczu.
Grupa Jeronimo Martins miała łącznie 7,8 mld euro przychodów ze sprzedaży w I poł. 2017 r. EBITDA wyniosła 416 mln euro, a zysk netto 173 mln euro. Łączny capex grupy w tym okresie to 249 mln euro.