Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ursus Bus tworzy konsorcjum 'Polski e-Bus' dla rozwiązań w elektromobilności

Udostępnij

Ursus Bus podpisał umowę założycielską konsorcjum "Polski e-Bus", poinformowała spółka. Celem inicjatywy, która łącznie zrzesza 11 przedsiębiorstw i instytucji naukowo-badawczych jest współpraca przy poszukiwaniu rozwiązań dla transportu miejskiego opartego o autobusy elektryczne.

"Elektromobilność to przyszłość transportu na całym świecie, a w szczególności w zurbanizowanej Europie. Z roku na rok będzie się zwiększał udział w rynku pojazdów elektrycznych, w szczególności tych zaprojektowanych dla sektora transportowego w aglomeracjach miejskich czy dla transportu publicznego. Najnowsze europejskie porozumienia klimatyczne oraz rosnące wymagania środowiskowe powodują, że kategorię pojazdów elektrycznych dla transportu publicznego czeka dynamiczny rozwój. Władze wielu miast w całej Europie już teraz wymieniają stary tabor pojazdów komunikacji miejskiej na zeroemisyjne autobusy elektryczne. Nasza inicjatywa jest odpowiedzią na te światowe trendy" - powiedział prezes Ursus Bus Tomasz Nita, cytowany w komunikacie.

Oprócz Ursus Busa członkami konsorcjum zostało także 10 innych podmiotów: Pol-Mot Holding, Zakład Elektroniki Przemysłowej Enika, Bmz Poland, Przemysłowy Instytut Motoryzacji, Kompozyty, SAV Studio Damian Talar, Xdisc, Innovative Trade And Product Strategies, Zakład Maszyn Elektrycznych Emit oraz Aiu+, podano także.

"Konsorcjum 'Polski e-Bus' powstało aby zacieśnić  współpracę zainteresowanych firm w segmencie produkcji autobusów elektrycznych oraz stworzyć projekt innowacyjnego elektrycznego autobusu. Pojazd ma być konkurencyjny w Polsce i na rynkach światowych, pod kątem parametrów technicznych i finansowych. Jego kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego" - czytamy w komunikacie.

URS (URSUS) specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.