MRG (MERLINGRP) chce być najszybciej rosnącą polską spółką e-commerce. Ocenia, że prognoza przychodów w wysokości 50 mln zł w tym roku jest w pełni osiągalna, poinformował prezes Łukasz Szczepański. Grupa prowadzi rozmowy w sprawie kolejnych przejęć w sektorze e-commerce.
"Nasza prognoza zakłada osiągnięcie 50 mln zł przychodów w 2017 r. W I kw. osiągnęliśmy 7 mln zł przychodów. Całoroczna prognoza jest w pełni osiągalna, zwłaszcza, że nasz sezon zaczyna się w II półroczu, od tzw. 'back to school'" - powiedział Szczepański podczas prezentacji dla inwestorów.
Grupa osiągnęła 18 mln zł przychodu w 2016 r. i zrealizowała w tym czasie 250 tys. zamówień. Prognoza grupy zakłada 80 mln zł przychodów w 2018 r., bez akwizycji. W rozmowie z ISBnews prezes grupy dodał, że celem jest osiągnięcie progu rentowności w przyszłym roku. Tymczasem, jak wskazał prezes, grupa rozmawia o kolejnych przejęciach.
"Chcemy być najszybciej rosnącą polską spółką e-commerce dzięki akwizycjom i agresywnemu marketingowi. Prowadzimy kilka rozmów w sprawie przejęć. Tym bardziej, że jesteśmy zadowoleni z niedawnego przejęcia cdp.pl" - powiedział Szczepański.
Jak wskazał, grupa dokonuje przeniesienia przejętego e-sklepu na własną infrastrukturę IT i logistyczną, co ma istotnie poprawiać rentowność. Ponadto przejmuje główne kompetencje zakupowe, poprawia warunki umów z dostawcami dzięki skali całej grupy.
"Chcemy powtarzać ten model i osiągać zwrot z akwizycji w ciągu 2-3 lat. Obok przejęć, przewidujemy również uruchamianie sklepów w kolejnych kategoriach towarowych" - wskazał Szczepański.
Strategia Merlin Group to centralizacja biznesu na własnej platformie technologicznej oraz magazynie (własna lokalizacja ruszy w połowie czerwca), a także własnym zespole handlowo informatycznym.
"To podstawa budowy dużego skalowalnego e-commerce. Budujemy grupę z docelowo znacznie większą liczbą marek niż 3 obecne" - stwierdził prezes.
Obecnie grupa obsługuje kategorie książka, muzyka, film, gry. Pracuje nad kolejnymi: towary dla dzieci, uroda, dom i ogród. Obecnie działa w Polsce i Ukrainie, a w 2018 r. zakłada wejście do kolejnych krajów.
"Zarówno wschodnich - rynki rosyjskojęzyczne oferują znacznie wyższą marżę niż np. rynek polski, jak i zachodnie, gdzie planujemy oferować wąską grupę towarów w Niemczech i Wielkiej Brytanii (np. towary polskie, czy gry)" - dodał Szczepański.
W jego ocenie, główne źródła wzrostu wartości grupy to duży dynamiczny rynek, silne marki, doświadczenie zagraniczne, planowane uruchomienie usług B2B, czy konsolidacja rynku.
"Pozyskujemy kapitał na rozwój przez emisje akcji. Zarządzający spółką posiadają największy pakiet i zamierzają go zachować. Dzięki akwizycjom możemy osiągnąć zdecydowany wzrost skali działalności" - podsumował prezes.
W rozmowie z ISBnews powiedział, że grupa nie wyklucza docelowego przejścia na rynek główny GPW z NewConnect.
Merlin Group, operator sklepów internetowych Merlin, Topmall i cdp.pl jest notowany na NewConnect.