Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Portfel zamówień APS Energia miał wartość ponad 42 mln zł na koniec marca

Udostępnij

Grupa APE (APSENERGY) miała w portfelu zamówienia do realizacji do końca roku za ponad 42 mln zł na koniec marca br., z czego ponad 70% to zlecenia krajowe, podała spółka.

"Zarówno sprzedaż, jak i pozyskany portfel zamówień wskazują na wysoki udział projektów zleconych przez klientów z rynku krajowego. Rynki wschodnie pozostają kluczowe dla naszej strategii na najbliższe lata, jako Grupa konsekwentnie stawiamy jednak na dalszą dywersyfikację geograficzną. Aktywnie szukamy realizacji projektów na rynkach Ameryki Północnej i Południowej, w krajach Azji Centralnej i Bliskiego Wschodu. Dowodem naszej aktywności jest utworzenie spółki w Turcji, która już w tym roku powinna przynieść dodatkowe dochody naszej Grupie. O wejściach na kolejne rynki będziemy informować w bieżącym roku" - zapowiedział prezes Piotr Szewczyk, cytowany w komunikacie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy APS Energia w I kwartale 2017 r. wyniosły 18,6 mln zł, tj. wzrosły o 71% r/r.

W I kwartale 2017 r. łącznie rynek polski i rosyjski wygenerowały 58% przychodów Grupy, z czego udział sprzedaży krajowej wyniósł 31% (56% w I kwartale 2016 r.), a rynek rosyjski stanowił 27% wartości przychodów (31% w analogicznym okresie 2016 r.).

Prezes podtrzymał też, że APS Energia zamierza rozwijać się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia innych podmiotów. Jej celem jest osiągnięcie średniorocznego wzrostu organicznego przychodów na poziomie do 20% r/r, a z uwzględnieniem potencjalnych akwizycji do 30% r/r w najbliższych latach.

APS Energia S.A. jest producentem i dostawcą przemysłowych systemów zasilania awaryjnego. Głównymi klientami APS są spółki z sektora energetycznego oraz nafty i gazu zarówno w kraju, jak i za granicą. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2015 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 83,5 mln zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus