Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto ogółem PMPG Polskie Media wzrósł r/r do 1,41 mln zł w I kw. 2017 r.

Udostępnij

PGM (PMPG) odnotowały 1,41 mln zł skonsolidowanego zysku netto ogółem w I kw. 2017 r. wobec 1,32 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł w I kw. br. 1,51 mln zł wobec 1,94 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBITDA wyniósł 1,7 mln zł wobec 2,09 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,89 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 14,71 mln zł rok wcześniej.

"Za niższe przychody odpowiada obniżenie wartości transakcji barterowych w stosunku do I kwartału poprzedniego roku o 2,8 mln zł. Przesunięcie w tym zakresie wynika ze strategii promocyjnej grupy" - czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2017 r. wyniósł 0,1 mln zł wobec 0,54 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w I kw. br. 1,22 mln zł wobec 1,19 mln zł zysku rok wcześniej.

"Pozytywny wynik grupy potwierdza, że prowadzona polityka dyscypliny kosztowej przyniosła pożądane efekty. Przychody gotówkowe pozostały na stabilnym poziomie ponad 7 mln zł. Zmiana w strukturze przychodów to wynik ograniczenia transakcji barterowych związany zarówno z większą dyscypliną w zakresie tych transakcji, jak i harmonogramem naszych działań promocyjnych" - powiedział prezes PMPG Polskie Media Michał Maciej Lisiecki, cytowany w komunikacie.

Podkreślił sezonowość rynku reklamy prasowej, która wpływa na wyniki I kwartału. Aby ograniczyć wpływ czynników sezonowych w przyszłości, PMPG organizuje obecnie swoje portfolio tak, aby przychody z innych rodzajów działalności miały równoważący wpływ na wyniki, podano w informacji.

"Priorytetem działań spółki jest rozwój segmentu internetowego. Serwisy Grupy notowały w I kwartale rekordowe wzrosty zarówno jeżeli chodzi o użytkowników (DoRzeczy.pl – ponad 750 tys., Wprost.pl – ponad 2 mln), jak i pozostałe dane zasięgowe, w tym liczbę odsłon (łącznie ponad 11 mln) i czas spędzany w serwisach przez użytkowników (ponad dwukrotne wzrosty). Jednocześnie systematycznie rosną zasięgi 'Do Rzeczy' i 'Wprost' w mediach społecznościowych, gdzie profile związane z tygodnikami mają blisko 900 tys. fanów/obserwatorów" - czytamy dalej.

Efektem tego jest blisko dwukrotny wzrost przychodów z reklamy odsłonowej. Równolegle we wszystkich serwisach PMPG wdrożone zostały rozwiązania z zakresu marketing automation, które mają się przyczynić do dalszego wzrostu przychodów z Internetu, podano także.

"Z końcem marca ruszył serwis internetowy SuperHistoria.pl, wydawany przez spółkę Orle Pióro sp. z o.o. Serwis ma charakter wertykalny, jego głównym partnerem jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo oraz Fundacja PGNiG. Silny partner w połączeniu z faktem, że serwis powstał w oparciu o rozwiązania technologiczne przygotowane w ramach grupy i przetestowane przy wdrożeniach serwisów Wprost.pl i DoRzeczy.pl spowodował, że nowy serwis od startu jest rentowny" - czytamy dalej.  

PMPG utrzymała również swoje zaangażowanie w biznesowy kanał telewizji internetowej inwestorzy.tv. Jednocześnie spółka planuje wprowadzenie kontentu wideo w swoich serwisach informacyjnych Wprost.pl i DoRzeczy.pl. Nad wdrożeniem projektu pracuje Sławomir Cedzyński, były redaktor naczelny serwisów informacyjnych grupy Wirtualna Polska, wskazano również.

"Rozwój serwisów internetowych i zmiany w portfolio wydawniczym to tylko część prowadzonych aktywności, których celem jest m.in. dywersyfikacja źródeł przychodów oraz identyfikacja i wybór strategicznych kierunków rozwoju Grupy PMPG. Przełożony w czasie został oficjalny start projektu PMPG Ventures - wehikułu inwestycyjnego w modelu M4E, czyli media for equity (media za udziały). Projekt, który obejmie zarówno wszystkie niezwiązane z działalnością prasową aktywa grupy PMPG, jak i nowe inwestycje, powinien ruszyć najpóźniej w IV kwartale bieżącego roku. Aktualnie trwają prace nad organizacyjną częścią projektu oraz jego strukturą w ramach grupy PMPG Polskie Media" - stwierdzono również. 

W II kwartale grupa powinna odnotować przychody z tytułu wprowadzenia do kin filmu "Gwiazdy", pierwszej autorskiej produkcji Film Point Group, spółki zależnej PMPG Polskie Media. PMPG również partycypowała w produkcji.

Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik "Wprost", który wraz z tygodnikiem "Do Rzeczy" odpowiadają za blisko 80% przychodów grupy. PMPG od lat konsekwentnie realizuje strategię budowy silnych brandów zasięgowych, dzięki której media Grupy #PolskieMedia notują dziś ok. 3,5 tys. bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką "Wprost" lub "Do Rzeczy", ok. 200 tys. czytelników drukowanych i cyfrowych wydań tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy", ok. 350 tys. fanów na Facebooku, ok. 515 tys. obserwujących na Twitterze, 3 mln użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl oraz 11 mln odsłon serwisów internetowych, podano także w materiale.

Od początku roku w ramach PMPG rozwijany jest także przywrócony po kilku latach projekt Business Gate. To miesięcznik skierowany do czytelników zainteresowanych tematyka biznesową, inwestycjami i innowacjami. Co dwa tygodnie ukazuje się również Business Gate Capital - e-magazyn poświęcony tematyce rynku kapitałowego.

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy". Spółka jest notowana na GPW od 1995 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus