Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Próchnika wzrósł r/r do 1,66 mln zł w 2016 r.

Udostępnij

PRC (PROCHNIK) odnotował 1,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 0,16 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 1,34 mln zł wobec 2,52 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,48 mln zł w 2016 r. wobec 44,67 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 0,25 mln zł wobec 0,17 mln zł zysku rok wcześniej.

"Rok 2016 okazał się przełomowy w historii spółki Próchnik S.A. Zmiana dostawców, która umożliwiła zasadniczą przebudowę oferty produktowej pozwoliła na skokową zmianę wielkości realizowanych przychodów. Wszystkie oferowane kategorie, w tym najważniejsza, jaką są garnitury odnotowały zdecydowane wzrosty, a łączna ilość sprzedanych sztuk sięgnęła 293,6 tysięcy sztuk wobec 188,8 w roku ubiegłym. Powyższe pozwoliło zrealizować 56,4 mln złotych przychodów a tym samym osiągnąć przyrost o ca 12 mln (26%) w stosunku do ubiegłego roku" - skomentował prezes Rafał Bauer w liście załączonym do raportu rocznego.

"Co ważne, głównym motorem rosnących przychodów była marka Adam Feliks Próchnik której odzież trafiła do znacznie szerszego kręgu odbiorców. Nie mniej istotny dla przyszłości spółki był wzrost przychodów realizowanych w Internecie, gdzie udało się niemal potroić rezultaty osiągnięte w 2015 roku. Udział rynku e-commerce w przychodach ogółem za rok 2016 przekroczył 10% i z dużym prawdopodobieństwem w 2017 roku będzie jeszcze wyższy co potwierdza obecną strategię spółki polegającą na konsekwentnym rozbudowaniu oferty w tym segmencie rynku. Rok 2016 pozwolił położyć ostateczny fundament pod przyszły rozwój spółki choć wymaga ona jeszcze optymalizacji w dziedzinie kosztów. Te dokonają się w roku 2017 zamykając ostatecznie proces rewitalizacji marki Próchnik" - napisał także Bauer.

Próchnik jest spółką handlową z branży odzieżowej, zlecającą produkcję projektowanych przez siebie kolekcji firmom zewnętrznym. Specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej. Spółka jest notowana na GPW od pierwszej sesji giełdowej (16 kwietnia 1991 r.).