Przychody Grupy EAT (AMREST) wyniosły 1 147,4 mln zł w I kwartale 2017 r., co oznacza, że były o 33,7% wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 30,6%, podała spółka, powołując się na wstępne dane.
"Na dynamikę sprzedaży Grupy w I kw. 2017 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Starbucks w Niemczech, przejętej 23 maja 2016 roku oraz 15 restauracji KFC w Niemczech nabytych 1 marca 2017 roku (łącznie 133 mln zł przychodów w Q1 2017). Z wyłączeniem sprzedaży Starbucks i KFC Niemcy, przychody Grupy w Q1 2017 wzrosły o 18,2%" - czytamy w komunikacie.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w I kw. 2017 r. 585 mln zł, co stanowi wzrost o 16,1% w porównaniu do I kw. 2016 r. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 16,4%.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 138 mln zł i były o 55,3% wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 19,1% r/r.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia kształtowała się na poziomie 351 mln zł i była o 71,7% wyższa niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 73,1%.
Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły 211 mln zł i były o 7,1% wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 7,9%.
Przychody na rynku chińskim osiągnęły poziom 60 mln zł i były o 17,4% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku (wzrost o 20,4% w walucie lokalnej).
Natomiast przychody segmentu Unallocated w I kw. 2017 wyniosły 13 mln zł i były o 31,8% wyższe niż przed rokiem.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w m.in. Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.