AMC (AMICA) zakłada 3,2 mld zł przychodów w 2018 r. i podtrzymuje cel 5 mld zł przychodów w 2023 r., wobec 2,47 mld zł w ub.r., poinformował wiceprezes ds. strategii Piotr Skubel. Na bieżący rok spółka celuje w 7-8% organicznego wzrostu sprzedaży (bez przychodów przejętej Sideme) i poprawę wyników.
"Plany długoterminowe pozostają bez zmian, pomimo niekorzystnej sytuacji na rynku wschodnim. Prezentujemy nieco zaktualizowane cele na rok 2018 [3,2 mld zł przychodów; 8-8,5% rentowności EBITDA], natomiast na 2023 r. jest to powtórzenie [wcześniejszego celu 5 mld zł przychodów, 9% rentowności EBITDA" - powiedział Skubel podczas konferencji prasowej.
"Twierdzimy, że przez lata 2017 i 2018 jesteśmy w stanie zwiększyć nasze obroty do 3,2 mld zł i to uważamy za w miarę konserwatywne założenie, w sytuacji kiedy udało się przejąć Sideme. Myślę, że jest szansa, aby to przekroczyć" - dodał.
"Chcemy w 2017 r. osiągnąć lepsze wyniki niż w 2016. Nie będzie to łatwe, ale wydaje się, że cel taki uda się osiągnąć" - dodał prezes Jacek Rutkowski.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,47 mld zł w 2016 r.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus