TOR (TORPOL) zamierza w tym roku przeznaczyć na inwestycje, głównie sprzętowe, kwotę zbliżoną do ubiegłorocznych 26 mln zł, poinformował prezes Grzegorz Grabowski. Powiedział także, że spółka nie ma jeszcze rekomendacji co do dywidendy za 2016 r.
"W ubiegłym roku dokonaliśmy inwestycji na 26 mln zł. Na pewno program inwestycyjny będzie kontynuowany. W tym roku będzie to tyle samo [nakładów na poziomie grupy] lub niedużo mniej" - powiedział Grabowski podczas konferencji prasowej.
Wyjaśnił, że grupa myśli m.in. o doposażeniu norweskiej spółki zależnej w sprzęt i dalszy rozwój potencjału (i tak już dużego) w obszarze budowy sieci trakcyjnych.
Potrzeby inwestycyjne spółka będzie starała się pogodzić z wypłatą dywidendy.
"Zastanawiamy się [nad rekomendacją dywidendy]. Za wcześnie mówić o propozycji, ale my zawsze byliśmy w tym względzie otwarci na akcjonariuszy. Choć są potrzeby inwestycyjne i mimo, że jesteśmy usprzętowieni dobrze, to w kontekście tego, co przez nami inwestycje są potrzebne. Rekomendacja będzie tradycyjnie około maja" - powiedział prezes.
Grabowski liczy, że najkorzystniejsze oferty, które spółka złożyła w przetargach "w ciągu kliku tygodni" przejdą do kategorii podpisanych umów. Wtedy portfel zamówień Torpolu w ujęciu zawartych kontraktów wzrośnie do ok. 1,64 mld zł.
Podkreślił, że zadania, na które Torpol złożył najkorzystniejsze oferty (prace w LCS Konin za 838 mln zł i na linii E59 za 395 mln zł) to przetargi w trybie "buduj", dlatego szybkie podpisanie umów umożliwi generowanie na nich przychodów już w 2017 r.
"Natomiast w tym roku, od stycznia do wczoraj, złożyliśmy oferty o wartości ok. 8 mld zł w 30 przetargach. Oczywiście, nie wszędzie to najkorzystniejsze oferty, ale liczymy w przetargach na taką skuteczność, jak w ubiegłym roku" - wskazał.
"Czeka nas następny trudny rok, choć jest duży backlog i na pewno będzie większy. Ważne, żebyśmy szybko weszli w realizacje, wtedy już będzie dobrze" - podsumował prezes, komentując perspektywy 2017 r.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 770 mln zł w 2016 r.