CA Consulting, spółka zależna Comarchu, otrzymała wezwanie do zapłaty od PEO (PEKAO) kwoty 100 mln zł wynikającej z nienależytego wykonywania umowy Kompleksowej Obsługi Eksploatacyjnej Systemu CIB Comarch Internet Banking, podał CMR (COMARCH). Spółka uważa, że wezwanie nie znajduje uzasadnienia ani oparcia w postanowieniach umowy między stronami.
"Zgodnie z pismem banku, nienależyte wykonywanie umowy ma polegać na niedotrzymywaniu przez CA Consulting parametrów SLA świadczonej usługi" - czytamy w komunikacie.
W ocenie Comarchu, wezwanie skierowane do CA Consulting nie znajduje uzasadnienia ani oparcia w postanowieniach umowy z 2005 roku. Według spółki, przekroczenie parametrów SLA wynika z przyczyn leżących po stronie banku, za które CA Consulting nie ponosi odpowiedzialności, w tym w szczególności z faktu, iż wolumen transakcji przetwarzanych przez system wielokrotnie przekroczył określone w zawartej umowie założenia projektowe, jak również z faktu braku wystarczających inwestycji banku w modernizację infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania systemu CIB w ciągu ostatnich dziewięciu lat, stwierdzono w komunikacie.
"Obecnie funkcjonująca infrastruktura w znacznym zakresie pochodzi z roku 2008, dysponuje taką samą mocą obliczeniową, jak w owym czasie, co obecnie dalece nie wystarcza do obsługi systemu. Spółka CA Consulting wielokrotnie informowała bank o tym fakcie, w tym także w formie pisemnej, zgłaszając konieczność wykonania prac rewitalizacyjnych i modernizacyjnych, mających na celu zwiększenie pierwotnych założeń wydajnościowych, a także wykonania prac dostosowujących system do ilości procesowanych w nim transakcji, m.in. w piśmie ze stycznia 2017 od zarządu Comarch do zarządu Pekao oraz zarządu CA Consulting do dyrekcji Pekao S.A." - czytamy dalej.
Zgodnie z postanowieniami umowy całkowity limit odpowiedzialności CA Consulting w danym roku kalendarzowym nie przekroczy 100% wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług określonych w umowie otrzymanego przez CA Consulting w danym roku kalendarzowym, zaś kwota wezwania kilkudziesięciokrotnie przekracza ten limit i w żaden sposób nie jest uzasadniona w przesłanym wezwaniu, podano również.
"CA Consulting podejmie niezbędne kroki prawne, mające na celu potwierdzenie niezasadności roszczenia zgłoszonego przez bank, a także będzie dochodził roszczeń za naruszenie dobrego imienia spółki. CA Consulting informuje również, że nadal świadczy na bieżąco usługi w ramach umowy zawartej z bankiem. W ocenie zarządu Comarch, zaistniała sytuacja nie będzie miała istotnego wpływu na działalność operacyjną i sytuację finansową Grupy Comarch" - podsumowano w informacji.
Comarch S.A. specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,11 mld zł w 2016 r.