IPL (IMPEL) odnotował 20,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 22,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 41,92 mln zł wobec 48,06 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2066,63 mln zł w 2016 r. wobec 1851,32 mln zł rok wcześniej.
"Przyrost przychodów o 216 mln zł to rezultat renegocjacji cen za świadczone usługi, w celu pokrycia zwiększonych bezpośrednich kosztów pracy, w związku z objęciem składkami ZUS umów cywilnoprawnych do wysokości minimalnej płacy krajowej, a także wypowiedzenia kontraktów, dla których nie osiągnięto porozumienia cenowego w renegocjacjach oraz pozyskiwania nowej sprzedaży pozyskanej na warunkach rynkowych. Biorąc pod uwagę ponad 20-proc. zwiększenie kosztów pracy wprowadzonych zmianą prawa, potrzebę ich bezpośredniego przełożenia na klienta w procesie renegocjacji cen naszych usług, pozytywnie oceniamy wypracowany wynik operacyjny EBIT w kwocie 41,9 mln zł, mimo jego obniżenia o 6,2 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Największy wpływ na wynik miał koszt premii za waloryzację kontraktów, a także utrata marży na kontraktach wypowiedzianych w wyniku braku porozumienia cenowego. Zdecydowaliśmy, że nie akceptujemy obsługi klienta, który nie chciał przejąć dodatkowych kosztów pracy, wynikających ze zmiany prawa" - napisał prezes Grzegorz Dzik w liście do akcjonariuszy.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 18,72 mln zł wobec 21,31 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Impel jest czołowym w Polsce dostawcą usług (m.in. utrzymania porządku i czystości, ochrony mienia, usług finansowych) dla instytucji i przedsiębiorstw.