ZPC Otmuchów zakłada, w ramach zaktualizowanej strategii, osiągnięcie dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów w strategicznych segmentach w latach 2016-2020, poinformował prezes Mariusz Popek. Ponadto spółka celuje w osiągnięcie dwucyfrowej marży EBITDA i podwojenie udziału eksportu w przychodach ogółem (czyli do blisko 40%) do 2020 r.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, kluczowymi segmentami Otmuchowa będą produkty śniadaniowe, batony i żelki.
"Chcemy osiągnąć dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów w strategicznych segmentach w okresie 2016-2020, podwoić udział eksportu w przychodach ogółem do 2020 r., osiągnąć dwucyfrową marżę EBITDA do 2020 r." - wyliczył Popek podczas konferencji prasowej.
W 2015 r. spółka miała 241,9 mln zł przychodów wobec 279,8 mln zł rok wcześniej (spadek o 13,5%). Marża EBITDA wyniosła w ubiegłym roku 7,3% (8,7% w 2014 r.). Sprzedaż eksportowa miała 19% udziału w sprzedaży ogółem (20% w samym IV kw. 2015 r. i 15% w całym 2014 r.) W 2015 r. w eksporcie dominowały Czechy (29%), Niemcy (14%) i Węgry (13%).
Jeśli chodzi o zmiany w strukturze geograficznej eksportu w kolejnych latach, to według prezesa "zmiana może być skokowa - taka jest specyfika B2B i private label". "Działamy w całej Europie, nasze działania są też w kierunku Azji - Chin i Bliskiego Wschodu" - wyjaśnił.
Wczoraj spółka podała, że jej zaktualizowana strategia zakłada - jako cel strategiczny - skokową poprawę rentowności poprzez: wzrost i dywersyfikację sprzedaży realizowanej do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności (m.in. dopasowanie do nowych trendów żywieniowych) oraz wzrost udziału eksportu w sprzedaży ogółem. W latach 2016-2017 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje kwotę 40-60 mln zł, przy równoczesnych dezinwestycjach wybranych aktywów wytwórczych.
Zakłady Przemysłu Cukierniczego OTM (OTMUCHOW) produkują i sprzedają wyroby z następujących grup asortymentowych: słodycze, wyroby śniadaniowe oraz słone przekąski. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.