KPL (KINOPOL) odnotowało 13,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w 2016 r. wobec 17,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk netto ogółem wyniósł 15,35 mln zł wobec 16,07 mln zł rok wcześniej. Zysk netto ogółem przypisany właścicielom jednostki dominującej sięgnął 15,31 mln zł wobec 16,42 mln zł.
Zysk operacyjny wyniósł 18,37 mln zł wobec 20,74 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 113,94 mln zł w 2016 r. wobec 107,06 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 18,1 mln zł wobec 17,35 mln zł zysku rok wcześniej.
"Przychody grupy kapitałowej ze sprzedaży w 2016 r. wyniosły 113 936 tys. zł, co oznacza 6% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży zaobserwowano głównie w segmencie Kanały Filmbox i kanały tematyczne (wzrost o 15%, wartościowo 8 564 tys. zł). Tak dobre wyniki w tym segmencie są efektem zwiększania obecności kanałów Filmbox i kanałów tematycznych na rynkach zagranicznych w pakietach operatorów satelitarnych i kablowych. [...] Wyniki kolejnego segmentu Kanały marki Kino Polska są raczej stabilne i utrzymały się na poziomie zeszłego roku. Równy udział w tym segmencie mają w dalszym ciągu przychody z emisji oraz przychody ze sprzedaży reklam, które wynoszą odpowiednio 15 024 tys. zł i 15 778 tys. zł. Segment Produkcja kanałów TV, zanotował wzrost przychodów o 3% w stosunku do 2015 r. Ostatnie dwa segmenty operacyjne Sprzedaż praw licencyjnych i Pozostałe segmenty zanotowały spadki odpowiednio o 18% i 10%" - czytamy w raporcie.
Zysk zanotowany w 2016 r. na działalności operacyjnej był o 11% niższy niż rok wcześniej, czego główną przyczyną są wyższe koszty operacyjne oraz odpis z tytułu utraty wartości CRF w kwocie 1,85 mln zł. Wyższe koszty operacyjne to efekt zarówno uruchomienia w czwartym kwartale 2016 r. nowego kanału Zoom TV, jak również większych kosztów kontentu i odpisów amortyzacyjnych aktywów programowych, wyjaśniono.
"EBITDA za 2016 r. wyniosła 48 330 tys. zł, co w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego oznacza wzrost o ok. 7%. Wyższa EBITDA to głównie wynik zwiększonej amortyzacji aktywów programowych. Rentowność EBITDA utrzymuje się na niezmiennym 42% poziomie. Wynik netto z działalności kontynuowanej w omawianym okresie był o 22% niższy w porównaniu do poprzedniego roku. Rentowność zysku netto z działalności kontynuowanej także spadła - do 12% w zestawieniu z 17% za rok 2015, co jest głównie efektem odpisu z tytułu utraty wartości zaangażowania w spółkę zależną CRF, kosztów związanych z nowo powstałym kanałem Zoom TV oraz wyższych kosztów amortyzacji" - czytamy dalej.
Kino Polska TV S.A. zakończyła 2016 r. jako ósma grupa telewizyjna w Polsce, osiągając średnio 1,9% udziału w widowni (AMR 16-49 w grudniu 2016 r., z uwzględnieniem naziemnego kanału Stopklatka TV). Telewizję Kino Polska w 2016 r. oglądało średnio (AMR 4+) powyżej 23 tys. widzów, o 3,6% więcej niż w roku 2015. Dało to temu kanałowi 0,36% udziału w ogóle widowni (SHR) zarówno w grupie 4+, jak i w grupie komercyjnej (16-49). Muzyczną stację Kino Polska Muzyka w 2016 r. oglądało średnio (AMR 4+) ponad 3,6 tys. widzów. Udział kanału w widowni z grupy 16-49 wyniósł 0,1%. Kanał FilmBox zanotował 0,15% udziału w widowni z grupy komercyjnej (16-49) i średnią minutową oglądalność (AMR 4+) powyżej 9 tys. widzów.
"W październiku 2016 r. wystartowała stacja Zoom TV, nowy naziemny kanał w portfolio grupy kapitałowej Kino Polska TV S.A. W pierwszych tygodniach nadawania program ten osiągnął obiecujące wyniki oglądalności, przede wszystkim notując wyraźny trend wzrostowy: w grudniu 2016 r. zanotował o 50% wyższy udział w widowni z grupy komercyjnej niż w miesiącu poprzedzającym. Potwierdzeniem tej tendencji był rekord z 12 lutego 2017 r., kiedy Zoom TV przyciągnął najwięcej widzów z komercyjnej grupy wiekowej 16-49 spośród wszystkich kanałów na MUX8 od momentu uruchomienia tego multipleksu: 0,60% ogółu widowni telewizyjnej oraz 1,74% widzów telewizji naziemnej" - napisano także w raporcie.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.