Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGN (PGNIG)) obserwuje duże zainteresowanie usługą biletową magazynowania gazu i spodziewa się w najbliższym czasie podpisania pierwszych umów, poinformował wiceprezes ds. handlowych Maciej Woźniak.
"Mamy plan, by kontynuować rozbudowę Kosakowa [kawernowego podziemnego magazynu] aby osiągnąć poziom ponad 3 mld m3 pojemności magazynów gazu w Polsce. Te pojemności są dla rynku wystarczające, zarówno jak chodzi o bezpieczeństwo i możliwości handlowe" - powiedział Woźniak podczas konferencji prasowej.
"Wychodzimy naprzeciw rynku z nowymi usługami, pierwszą taką jest usługa biletowa. Mamy bardzo duże zainteresowanie tą usługą, ponad 40 wniosków o negocjacje i zapoznanie się z ofertą; być może w przyszłym tygodniu pierwsze umowy biletowe [zostaną podpisane]" - dodał.
W lutym PGNiG wprowadziło do oferty usługę biletową magazynowania gazu skierowaną do przedsiębiorstw energetycznych zobowiązanych do utrzymywania zapasu obowiązkowego gazu ziemnego. Usługa daje możliwość realizacji obowiązków ustawowych nałożonych na przedsiębiorcę przywożącego gaz do Polski na jego zlecenie w dwóch modelach do wyboru: bez konieczności zakupu przez przedsiębiorcę dodatkowego gazu ziemnego do zmagazynowania lub w oparciu o gaz, który staje się własnością klienta w momencie rozpoczęcia świadczenia usługi.
PGNiG jest obecne na warszawskiej giełdzie od 2005 r. Grupa zajmuje się wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju, importem gazu ziemnego do Polski, magazynowaniem gazu w podziemnych magazynach gazu, dystrybucją paliw gazowych, a także zagospodarowaniem złóż gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju i za granicą oraz świadczeniem usług geologicznych, geofizycznych i poszukiwawczych w Polsce i za granicą.