WPL (WIRTUALNA) zakłada, że tegoroczne przychody z tytułu e-commerce zrównają się z przychodami reklamowymi, poinformował prezes Jacek Świderski. Grupa pracuje nad poprawą efektywności segmentu telewizja i podróże.
"W 2017 to, co będzie dużą zmianą, to przychody e-commerce zrównają się z przychodami reklamowymi" - powiedział Świderski podczas spotkania z dziennikarzami.
Według jego słów, zarząd grupy zakłada wzrost EBITDA, a 40% tego wyniku ma wygenerować segment e-commerce (zakładając brak przejęć w tym roku, choć Grupa nadal rozważa akwizycje, w pierwszej kolejności w segmencie e-commerce). Prezes Grupy WP podkreślił, że pomimo, iż większość EBITDA będzie nadal generowała reklama, to e-commerce "szybko się rozwija". W ub.r. skorygowana EBITDA wzrosła r/r do 132,15 mln zł.
Według słów Świderskiego, Grupa spodziewa się wysokiego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy internetowej w tym roku.
W segmencie TV Grupa zatrudniła nową dyrektor programową i - jak wskazał prezes - WP "czeka na pierwsze efekty pracy", zmiany oferty programowej. Wtedy zarząd będzie decydować, czy potencjalnie aktualizować cele dla tego segmentu.
"Potrzeba więcej czasu, niż pierwotnie zakładaliśmy, ale nauczyliśmy się cierpliwości na działalności TV. Internet reaguje o wiele szybciej. Za to TV kontrybuuje pozytywnie do online" - powiedział Świderski.
W segmencie podróże - w serwisie Wakacje - prezes Grupy WP wskazał, że dużym wyzwaniem jest wykorzystanie baz big data WP i Wakacji.
"Pracujemy, żeby lepiej antycypować potrzeby klienta. Zadaniem na ten rok jest poprawa efektywności tego segmentu. Kończymy sprzężenie baz danych WP i Wakacji" - powiedział prezes Świderski.
Według zarządu grupy, oczekiwane jest na odbicie w reklamowym segmencie finansowym. Tymczasem w segmencie poczty elektronicznej, migracja systemu pocztowego na nowy system ma zaowocować dalszą poprawą obsługi i kontynuować pozytywne trendy w tym segmencie.
W kwestii dywidendy, według słów prezesa, Grupa będzie realizować zapowiedzianą politykę dywidendową, tak żeby utrzymać zdolności akwizycyjne. Grupa jest oddłużona z poziomem 1,3x długu netto/EBITDA.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.