Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Eurocash spadł r/r do 66,9 mln zł w IV kw. 2016 r.

Udostępnij

EUR (EUROCASH) odnotował 66,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2016 r. wobec 97 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 116,52 mln zł wobec 145,28 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA w IV kwartale 2016 r. wyniosła 160 mln zł wobec blisko 185 mln zł w analogicznym okresie 2015 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5340,49 mln zł w IV kw. 2016 r. wobec 5044,17 mln zł rok wcześniej.

"W IV kwartale 2016 r. pojawiła się inflacja, co jest zjawiskiem pozytywnym dla naszej branży. Z drugiej strony, gorsza pogoda miała niekorzystny wpływ na dynamikę sprzedaży w sklepach małoformatowych. Ponadto wciąż nasila się presja dyskontów na niezorganizowane, mniejsze sklepy. Dla Grupy Eurocash, dzięki umocnieniu współpracy ze sklepami partnerskimi i franczyzowymi, IV kwartał 2016 r. był natomiast kolejnym z rzędu, w którym poprawiliśmy naszą pozycję rynkową, czego potwierdzeniem jest wzrost sprzedaży o blisko 6%. Zwiększając skalę działalności, możemy efektywniej wspierać naszych klientów, czyli niezależne polskie sklepy detaliczne" – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.

W okresie I-IV kw. 2016 r. spółka miała 179,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 212,37 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 21 206,48 mln zł w porównaniu z 20 318,21 mln zł rok wcześniej.

"EBITDA za cały ubiegły rok przekroczyła 440 mln zł wobec 476 mln zł rok wcześniej (-7% r/r). Istotny wpływ na wynik EBITDA miały koszty związane z rozwojem projektu dostaw artykułów świeżych do sklepów zrzeszonych w sieci Delikatesy Centrum oraz inwestycje w nowe, innowacyjne formaty detaliczne. Projekty te ukierunkowane są na wzmocnienie pozycji rynkowej polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami Grupy Eurocash" - czytamy w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-IV kw. 2016 r. wyniósł 102,61 mln zł wobec 500,68 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus