EUR (EUROCASH) zamierza kontynuować rozwój dystrybucji produktów świeżych oraz nowych formatów i konceptów detalicznych w tym roku. Zakłada, że wartość tych inwestycji będzie zbliżona do poziomu z ubiegłego roku, czyli wyniesie ok. 10% EBITDA, poinformował członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash Jacek Owczarek.
„W 2017 r. zamierzamy kontynuować rozwój dystrybucji produktów świeżych oraz nowych formatów i konceptów detalicznych. Zakładamy, że wartość tych inwestycji będzie zbliżona do poziomu z ubiegłego roku, czyli wyniesie około 10% EBITDA" – powiedział Owczarek, cytowany w komunikacie.sieci
Dodał, że w tym roku Eurocash skupi się ponadto na optymalizacji hurtowni Cash & Carry. Od 2014 r. do sieci zostało przyłączonych 32 placówek, co przełożyło się na zwiększone koszty stałe, ale w związku z deflacją i efektem kanibalizacji nie miało wpływu na wzrost sprzedaży.
„Planujemy w związku z tym przeprowadzenie reorganizacji, co może wiązać się z zamknięciem wybranych placówek. Na razie jednak za wcześnie, by mówić o pełnej skali przedsięwzięcia. Odpowiednie decyzje będą podejmowane w ciągu roku po obserwacji wpływu restrukturyzacji na sytuację naszych klientów w każdym z lokalnych rynków" – zapowiedział dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.