PLW (PLAYWAY) zawarł umowę licencyjną (jako licencjobiorca) z Discovery Licensing na wykorzystanie znaków towarowych, muzyki i innych elementów (m.in. dźwięki, głosy, wizerunki postaci) w grach wydawanych w l. 2017-2019, podała spółka. Jednocześnie strony wyraziły wolę długoterminowej współpracy, mogącej skutkować m.in. wejściem w formułę partnerstwa na wyłączność, tak aby Playway stał się oficjalnym i wyłącznym producentem gier z uniwersum Discovery Communications (m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Travel, BBC America).
"Znaki towarowe licencjodawcy zostaną wykorzystane przez spółkę w grach komputerowych (PC) 'Gold Rush', 'Diesel Brothers' oraz dodatkach (DLC) do gry Car Mechanic Simulator 2015 i 2017 (dodatki będą oparte na 'Wheeler Dealers Mark'). Umowa przewiduje wydanie tych tytułów również na następujących platformach: Playstation 4, Xbox One, Nintendo WiiU, Nintendo Switch, Playstation Vita oraz Nintendo 3DS, a także na platformy mobilne (iOS, Android). Premiery gier będą następowały w latach 2017-2019. Pierwsza z nich odbędzie się już w II kwartale obecnego roku" - czytamy w komunikacie.
W ramach podpisanej umowy licencyjnej, licencjodawca zobowiązał się do prowadzenia intensywnych, długotrwałych, zakrojonych na szeroką skalę działań marketingowych, obejmujących m.in.: reklamy telewizyjne emitowane na kanałach należących do Licencjodawcy, obecność gier w programach licencjodawcy, wsparcie wizerunkowe największych gwiazd znanych z programów licencjodawcy, promowanie gier na kanałach social media, stronach i serwisach internetowych należących do licencjodawcy, akcje PR-owe, kampanie mailingowe, a także wykorzystanie relacji z najważniejszymi dystrybutorami oraz sklepami (np. App Store) w celu zapewnienia grom licencjobiorcy możliwie najlepszej ekspozycji podczas premier, podano także.
Umowa została zawarta na czas określony do 31 grudnia 2019 roku.
Jednocześnie strony wyraziły wolę długoterminowej, bliskiej, partnerskiej współpracy, mogącej skutkować m.in. podpisaniem kolejnych umów licencyjnych na kolejne znane programy produkowane przez licencjodawcę, jak i wejściem w formułę partnerstwa na wyłączność, tak aby Playway S.A. stał się oficjalnym i wyłącznym producentem gier z uniwersum Discovery Communications (m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Travel, BBC America), podsumowano.
PlayWay S.A., który w październiku 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki. Grupa współpracuje z ponad 40 zespołami twórców gier.