ORB (ORBIS) zawarł z indywidualnym inwestorem (jako kupującym) przedwstępną umowę sprzedaży zorganizowanych części przedsiębiorstwa, w postaci hoteli Mercure Jelenia Góra oraz Mercure Karpacz Resort, za łączną cenę 26,5 mln zł, podał Orbis.
"Umowa przedwstępna przewiduje, iż umowa przyrzeczona zostanie zawarta w terminie do dnia 31 marca 2017 roku, pod warunkiem uzyskania przez emitenta zgody walnego zgromadzenia akcjonariuszy Orbis S.A. na sprzedaż hoteli" - czytamy w komunikacie.
Orbis informuje również, iż w związku z powyższą transakcją, pomiędzy Orbisem i kupującym zawarte zostały długoterminowe umowy franczyzy, na podstawie których po zrealizowaniu sprzedaży, hotele będą kontynuowały działalności pod marką Mercure.
"Transakcja sprzedaży hoteli jest zgodna ze strategią emitenta, która ma na celu m.in. koncentrację inwestycji własnych na kluczowych rynkach regionu, optymalizację zwrotu z zainwestowanego kapitału oraz powiększania sieci hoteli" - podsumowano w komunikacie.
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r.