Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Torpol: Portfel zamówień to ok. 300 mln zł z dużym potencjałem na szybki wzrost

Udostępnij

Portfel zamówień Torpolu wynosi ok. 300 mln zł w podpisanych umowach, ponadto spółka oczekuje zawarcia umów w przetargach, gdzie miała najlepszą ofertę. Wartość trzech największych takich postępowań to ok. 1,46 mld zł, poinformował prezes Grzegorz Grabowski. Według niego, "poważniejszych przychodów" z tytułu prac na polskich torach można spodziewać się od połowy br., choć dopiero 2018 r. pozwoli na generowanie "bardziej wyrównanej" sprzedaży.

"Ten rok będzie jeszcze trudny. Mamy 'pozostałości' backlogu z zeszłego roku i umowy na mniejsze roboty. Istotne będzie, by wejść szerokim frontem w roboty, które zaczną się w tym roku. Mamy podpisane umowy na 300 mln zł. Ponadto złożyliśmy najkorzystniejsze oferty na roboty w obszarze LCS Konin za ok. 840 mln zł, na linii kolejowej E 59, odcinek Leszno - Czempiń na blisko 500 mln zł i na rewitalizację linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek– Runowo Pomorskie za ok. 120 mln zł" - powiedział Grabowski dziennikarzom.

Podkreślił, że poza wymienionymi - trzema największymi przetargami - spółka czeka na popisanie umów na dalsze, mniejsze zadania.

"Bardziej wyrównanym rokiem, jeśli chodzi o przychody będzie 2018, ale druga połowa 2017 też już będzie poważniejsza" - wskazał także Grabowski.

Ocenił, że potencjał przerobowy Torpolu to 1,2-1,5 mld zł rocznie. Jak podał prezes, w ubiegłym roku spółka startowała w 64 przetargach o wartości ok. 9,5 mld zł brutto. W tym roku startuje już w 8, o szacunkowej wartości 3,5 mld zł.

Za granicą Torpol nadal z dużymi oczekiwaniami patrzy na Norwegię, zarówno w obszarze budownictwa kolejowego, jak i tramwajowego. Ponadto spółka monitoruje pod kątem przetargów kraje południowej Europy i kraje bałtyckie.

"Zagranica nie była w ub. r. bogata, jeśli chodzi o postępowania. 2017 rok daje nadzieje, że będzie efektywniejszy" - podsumował.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 238 mln zł mln zł w 2015 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus