Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

K2 Internet chce poprawiać marże, planuje data center w Wielkiej Brytanii

Udostępnij

Grupa K2 Internet zamierza skupić się na poprawie rentowności działalności reklamowej oraz IT przy utrzymaniu stabilnego wzrostu sprzedaży, poinformował ISBnews prezes Tomasz Tomczyk. Planuje stworzenie nowego centrum danych w Wielkiej Brytanii.

"W tym roku zamierzamy skupić się na poprawie rentowności działalności reklamowej oraz IT, przy utrzymaniu stabilnego wzrostu sprzedaży. Stawiamy również na dalszy rozwój i sprzedaż usług w obszarze cloud computing poprzez spółkę Oktawave, co powinno przełożyć się na wzrost naszego udziału w tym rynku. Oczekujemy, że Oktawave utrzyma wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży" - powiedział Tomczyk w rozmowie z ISBnews.

"W bieżącym roku spółka skupi się na pozyskiwaniu klientów z segmentów o największych wzrostach oraz na stworzeniu i sprzedaży produktów dedykowanych firmom, które wydają na infrastrukturę od 1-5 tys. zł miesięcznie. Planujemy też stworzenie nowego centrum danych w Wielkiej Brytanii, jednakże konkretne decyzje zapadną w drugiej połowie roku" - dodał.

Liczy on, że wzrost przychodów operacyjnych w segmencie agencyjnym osiągnie ok. 10% r/r. Jednocześnie grupa będzie pracować nad poprawą rentowności. Zamierza dalej rozwijać NEWNITED i umacniać pozycję K2 Media we współpracy z dużymi Klientami z portfolio Grupy K2I (K2INTERNT).

"Jak informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku, w Grupie rozpoczął się proces przeglądu opcji strategicznych i trwają prace w tym zakresie. Został wybrany doradca z Wielkiej Brytanii, który ma za zadanie profesjonalne przeprowadzenie tego procesu. Rozważane są różne opcje, w tym związane zarówno ze sprzedażą poszczególnych linii biznesowych, jak i ich dalszym rozwojem w ramach Grupy. Proces trwa i trudno na ten moment określić, kiedy zostanie zakończony" - stwierdził prezes Grupy K2 Internet.

Podkreślił, że rok 2015 Grupa zamknęła rekordowymi przychodami, które są najwyższe w historii Grupy K2 Internet. Sprzedaż przekroczyła 87,6 mln zł, co daje 35,25 zł na jedną akcję.

"To, na co chciałbym zwrócić uwagę przy analizie naszych wyników, to jednorazowe zdarzenia w 2014 r., m.in. sprzedaż udziałów w Audiotece, które znacznie zaburzają obraz dynamiki, szczególnie po stronie zysku netto. W związku z tym, najbardziej adekwatnym wskaźnikiem do oceny wyników za 2015 r. jest wskaźnik EBITDA, w przypadku którego odnotowaliśmy wzrost o 14% do poziomu 6,2 mln zł. Największa poprawa rentowności EBITDA nastąpiła w drugim półroczu 2015. EBITDA wzrosła do poziomu 5.055 tys. zł, co stanowi zwiększenie wyniku o 28,5% w stosunku do analogicznego okresu roku 2014" - wskazał Tomczyk.

Zwrócił uwagę na redukcję zadłużenia netto, które w ubiegłym roku osiągnęło ujemny poziom, co oznacza 1,2 mln zł gotówki pozostałej w spółce.

"Wszystkie te elementy składają się na naszą decyzję o zamiarze kontynuacji przyjętej polityki dywidendowej, która zakłada wypłatę do akcjonariuszy co najmniej 50% wypracowanych skonsolidowanych zysków. Będziemy chcieli zarekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy za 2015 r. na poziomie 1 zł na akcję" - podsumował prezes.

Grupa K2 Internet działa w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Spółka jest notowana na GPW od 2008 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus