Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Braster sprzedał 2 tys. urządzeń Braster przez 2,5 miesiąca od startu sprzedaży

Marcin Halicki, prezes Braster
Marcin Halicki, prezes Braster
Udostępnij

Spółka BRA (BRASTER) sprzedała blisko 2 tys. urządzeń Braster oraz prawie 500 usług w formie abonamentu w ciągu pierwszych 2,5 miesięcy obecności na rynku, poinformowała firma. 

"System Braster jest zupełnie nową kategorią produktu medycznego w Polsce. Zanim konsument dokładnie zapozna się z naszym produktem i usługami, może upłynąć trochę czasu. Mimo tak krótkiego okresu, widzimy pewne trendy w sprzedaży, a także bardzo duże zainteresowanie zarówno ze strony konsumentek, jak i potencjalnych partnerów" - powiedział prezes Marcin Halicki, cytowany w komunikacie.

Spółka w ciągu pierwszych miesięcy od debiutu produktu na rynku, który miał miejsce 19 października, sprzedała 1.917 urządzeń, w tym: 1 635 samych urządzeń (w tym 1 444 do aptek z prawem zwrotu lub wydłużeniem terminu zapłaty)  i 282 urządzeń wraz z abonamentem. Ponadto sprzedane zostały 474 abonamenty bez urządzeń, podano także.

"Niezwykle ważnym dla nas procesem jest jak najszybsze przeszkolenie farmaceutów pod względem informacji, które należy przekazać konsumentce. Wzrost sprzedaży będzie zależał m.in. od tego, jak dobrze zmotywowany i przeszkolony jest personel. Widzimy to na przykładzie jednej z sieci aptek, gdzie dzięki przeszkoleniu wszystkich farmaceutów, 70% dostarczonych urządzeń zostało sprzedanych" - dodał Halicki.

Na koniec 2016 roku, Braster miał podpisane umowy z 14 kluczowymi sieciami, które dysponują 687 aptekami na terenie kraju. Większość dostaw do aptek realizowana była etapowo i miała miejsce głównie na przełomie listopada i grudnia, podano także.

Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od czerwca 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus