TOR (TORPOL) złożył najtańszą ofertę, wartą 21,3 mln zł brutto, na prace na liniach kolejowych nr 394 i 395 na odcinku Poznań Franowo - Zieliniec - Kiekrz, podała spółka.
Zadanie polega na wykonaniu dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 395 Zieliniec - Kiekrz w torze nr 2 od km 3,300 do km 4,500; od km 9,000 do km 13,353; od km 14,635 do km 19,330 oraz budynku nastawni na stacji Poznań Piątkowo, czytamy w komunikacie.
"Zakres prac w ramach projektu przewiduje modernizację najważniejszych elementów infrastruktury kolejowej, tj. kompleksową przebudowę nawierzchni torowej i podtorza wraz z wymianą 5 rozjazdów na stacji Koziegłowy, sieci trakcyjnej i urządzeń SRK, a także 9 przejazdów kolejowo-drogowych, jak również 11 obiektów inżynierskich. Gruntownej rewitalizacji ma zostać poddany także budynek nastawni na stacji Poznań Piątkowo. Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację projektową i powykonawczą oraz uzyskać wszelkie niezbędne zgody na jej realizację – formuła 'projektuj i buduj'" - podano również.
Wymagany przez zamawiającego - PKP PLK - termin zakończenia przedmiotu umowy to 20.10.2017, a rękojmia za wady, której udzieli wykonawca wynosi 60 m-cy.
"Spółka oczekuje obecnie na dokonanie wyboru jej oferty jako najkorzystniejszej" - podsumowano.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 238 mln zł mln zł w 2015 roku.