Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Unified Factory liczy na pozyskanie z emisji akcji do 10 mln zł na inwestycje

Maciej Okniński, prezes Unified Factory
Maciej Okniński, prezes Unified Factory
Udostępnij

UFC (UNIFIED) wyemituje do 1,33 mln akcji serii E, z których chce pozyskać do 10 mln zł na inwestycje w zastosowanie sztucznej inteligencji w platformie Customer Service Automation, m.in. Chatbot czy Intelligent Search Engine, które spółka zaoferuje w modelu wdrożeniowym oraz w modelu SaaS już w 2017 roku, poinformował prezes Maciej Okniński,

"Wszelkie analizy trendów rynkowych na świecie m.in. Gartnera, Ericssona wskazują, że rok 2017 i kolejne lata zdominuje rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji służących do automatyzacji i robotyzacji. Potwierdza to przyjętą przez nas w 2015 roku strategię rozwoju z wykorzystaniem algorytmów pamięci asocjacyjnej, które znajdują coraz szersze zastosowanie. Chcąc zająć globalną pozycję w kategorii dostawców tego typu rozwiązań zamierzamy pozyskać środki finansowe na dalsze inwestycje" - powiedział Okniński, cytowany w komunikacie. 

"Dotyczyć one będą zastosowania sztucznej inteligencji w platformie Customer Service Automation m.in. Chatbot czy Intelligent Search Engine, które zaoferujemy w modelu wdrożeniowym oraz w modelu SaaS już w 2017 roku. Stąd decyzja o emisji publicznej, w której liczymy na pozyskanie do 10 mln zł"- dodał prezes. 

Spółka zdecydowała o podwyższeniu kapitału akcyjnego w ramach kapitału docelowego poprzez emisję nie więcej niż 1 333 333 akcji serii E, o wartości nominalnej 0,90 zł.

"W interesie spółki pozbawia się dotychczasowych akcjonariuszy w całości prawa poboru akcji serii E. Planowana emisja akcji serii E stanowi element strategii spółki mającej na celu pozyskanie środków finansowych umożliwiających spółce kontynuowanie dalszego rozwoju" - podano w komunikacie.

Spółka podpisała umowę z DM Noble Securities, której przedmiotem jest przeprowadzenie oferty publicznej akcji.

W połowie ub.r. akcjonariusze Unified Factory zdecydowali o upoważnieniu zarządu do podjęcia działań mających na celu przejście na GPW z NewConnect.

Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. W 2015 roku spółka osiągnęła 2,4 mln zysku netto. Od 21 marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus