MEX (MEXPOLSKA), gastronomiczna spółka z głównego parkietu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, spodziewa się wypracowania 106,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży na koniec 2024 roku. Oczekiwany wynik oznacza wzrost o 12% rr, co podkreśla dynamiczny rozwój działalności Grupy. Obecnie Mex Polska zarządza 52 dochodowymi lokalami gastronomicznymi, które działają pod rozpoznawalnymi markami, oferującymi różnorodne koncepty kulinarne w największych miastach w kraju. Jeszcze w styczniu tego roku sieć zostanie poszerzona o dwa nowe lokale – Pizzanova w Krakowie oraz Chicas&Gorillas w Warszawie, które mają na celu wzmocnienie obecności Grupy na kluczowych rynkach.
- Realizujemy strategię rozwoju, która pozwala nam osiągać ambitne cele finansowe i wzmacniać pozycję na rynku gastronomicznym. Dzięki nowym otwarciom oraz doskonaleniu oferty spełniamy rosnące oczekiwania klientów, generując wzrosty korzystne dla nas i naszych akcjonariuszy. Spodziewamy się, że skonsolidowane przychody na koniec 2024 roku przekroczą 106 mln zł, co oznaczać będzie 12% wzrost rok do roku. Nasza działalność rośnie systematycznie od lat. W 2023 roku również odnotowaliśmy kilkunastoprocentowy wzrost przychodów względem 2022 roku. To efekt długoterminowej strategii, która łączy ekspansję sieci z optymalizacją oferty. – mówi Dariusz Kowalik, członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska SA.
W 2024 Grupa Mex Polska otworzyła 9 nowych lokali w największych i najbardziej dochodowych miastach w kraju, między innymi w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Obecnie Grupa zarządza 52 dochodowymi lokalami gastronomicznymi. Liczba ta jeszcze w styczniu wzrośnie o dwa nowe lokale – dzięki otwarciu nowego lokalu Chicas&Gorillas w Warszawie oraz uruchomieniu restauracji najnowszego brandu Pizzanova w Krakowie.
Strategiczne założenia grupy kapitałowej Mex Polska obejmują dalszy rozwój działalności Mex Polska w dużych miastach oraz popularnych miejscowościach turystycznych, umacnianie obecnych marek oraz otwieranie nowych, wysokomarżowych lokali, z planowanym tempem sześciu nowych lokali rocznie. Ponadto, spółka dąży do utrzymania rentowności lokali własnych, a także do dalszego rozwoju franczyz dla marek o stabilnych fundamentach.