Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody sieci Sfinks Polska wzrosły w 2024 r. o 8,8%

Udostępnij

Restauracje należące do sieci SFS (SFINKS) wypracowały w 2024 r. 206,83 mln zł ze sprzedaży, tj. o 8,8% więcej niż rok wcześniej. W ubiegłym roku rosły także obroty lokali sieci porównywalnej (L4L) – do 192,12 mln zł na koniec grudnia 2024 r., co oznacza wzrost o 8% r/r. Wzrostowy trend obrotów sieć zanotowała również w samym IV kwartale minionego roku.

Restauracje pracujące w sieci Sfinks Polska (poza marką Piwiarnia) w okresie październik - grudzień 2024 r. wypracowały sprzedaż w wysokości 52,52 mln zł. W ramach sieci porównywalnej, czyli lokali działających zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak w analogicznych okresach roku ubiegłego (L4L), przychody wyniosły 48,71 mln zł. To oznacza wzrost odpowiednio o 7,6% i 5,9%. Na koniec roku 2024 w sieci Sfinksa (nie uwzględniając Piwiarni) pracowało 78 restauracji działających wobec 76 na koniec 2023 r.

- W 2024 r. przychody naszych restauracji rosły znacznie powyżej inflacji, co jest jednym z założeń strategii Sfinksa na lata 2024-2029. Trend wzrostowy jest więc wyraźny. Lata 2022 i 2023 to był czas skokowego zwiększania przychodów sieci po okresie pandemii na skutek odbudowy sieci i powrotów restauracji do atrakcyjnych lokalizacji. Dane sprzedażowe za 2024 r. to coraz wyższa baza przychodowa i powtarzalny rosnący trend. Będziemy pracować na to, by także w tym i kolejnych latach przychody w sieci sukcesywnie rosły. Będzie to efektem m.in. dalszego zwiększania liczby restauracji oraz działań wspierających sprzedaż, m.in. w ramach naszego programu lojalnościowego Aperitif – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale franczyzowe i własne w sieci Sfinks Polska. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus