Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

GAMIVO otwiera się na gry mobilne

Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO
Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO
Udostępnij

GMV (GAMIVO), notowana na NewConnect spółka technologiczna rozszerzyła zakres platformy i wprowadziła do oferty nową kategorię produktów skierowaną do osób grających w produkcje mobilne. Są to doładowania bezpośrednie (Direct Top-Up), które pozwalają klientom zasilić ich konta w najpopularniejszych tytułach. To kolejny etap dywersyfikacji portfolio produktowego. Gry mobilne są istotnym segmentem rynkowym, którego wartość w 2024 roku według najnowszego raportu Newzoo wyniesie prawie 93 mld USD, co stanowi aż 49 proc. całej branży i oznacza wzrost o 3 proc. rok do roku.

W III kwartale br. opracowana przez spółkę platforma obsługiwała niemal 5,8 mln zarejestrowanych użytkowników i 1475 dostawców. Spółka konsekwentnie pozyskuje nowe grupy odbiorców i rozwija platformę pod kątem poszerzania oferty. 

– Rynek gier mobilnych jest potężnym i ważnym sektorem, więc od dawna prowadziliśmy analizy mające na celu znalezienie sposobu na otwarcie się na fanów tego rodzaju rozrywki. Płatności w grach mobilnych stały się już standardem i naturalnym kierunkiem monetyzacji tytułów, więc zdecydowaliśmy się pójść w tym kierunku. Dzięki temu na platformie GAMIVO można kupić doładowania do swojego konta w najpopularniejszych grach mobilnych: Genshin Impact, PUBG Mobile, Mobile Legends: Bang Bang i wielu innych – wyjaśnia Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO SA.  

Gry mobilne to połowa rynku

Jak istotne są dziś gry na urządzenia mobilne? Według opublikowanego w sierpniu raportu Newzoo wartość tej gałęzi cyfrowej rozrywki w 2024 roku wyniesie prawie 93 mld USD, co stanowi aż 49 proc. całej branży. Pozytywny jest także trend, ponieważ ze wspomnianego opracowania wynika, że wartość segmentu gier mobilnych wzrośnie o 3 proc. rok do roku. GAMIVO podjęło więc działania, aby wykroić kawałek bardzo kalorycznego tortu. 

Chociaż same gry mobilne w dużej części są darmowe, to gracze bardzo często wydają pieniądze na zawartość dodatkową czy funkcje ułatwiające i przyspieszające zabawę. Wprowadzona kategoria skierowana jest właśnie do nich, gdyż daje graczom szansę na kupno wspomnianych przedmiotów w wiele taniej - tłumaczy Mateusz Śmieżewski.

Zaprezentowana we wrześniu kategoria produktów będzie sukcesywnie poszerzana o nowe tytuły. – Dołożyliśmy wszelkich starań, aby opracować rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo transakcji na najwyższym poziomie, a także wygodę zarówno po stronie klientów, jak i dostawców. Teraz przyszedł czas na rozwój od strony produktowej, żeby zapewnić fanom gier mobilnych jak najatrakcyjniejszy wybór. To dopiero początek drogi, ale widzimy potencjał, by w przyszłości gry mobilne stały się cennym źródłem przychodów spółki – ocenia prezes GAMIVO.  

Otwarcie się na gry mobilne to następny krok do dywersyfikacji platformy i zwiększenia kręgu użytkowników. Dodatkowo opracowane funkcjonalności mogą ułatwić dodawanie kolejnych kategorii produktów oraz dołączenie nowych operatorów platformy licencjonujących opracowaną przez spółkę technologię.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus