Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mex Polska otwiera kolejny lokal

Udostępnij

Mex Polska, spółka holdingowa notowana na GPW, konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju, otwierając w ostatnią sobotę nowy lokal Pankejk w Pasażu Bielaka – prestiżowej lokalizacji przy Rynku Głównym w Krakowie. W tym kultowym miejscu Grupa kapitałowa prowadzi już inne lokale spod szyldu Pijalni Wódki i Piwa, Chicas&Gorillas oraz Spoko Taco, zapewniając udaną synergię. Zarząd Mex Polska widzi w ww. synergii dodatkowy potencjał sukcesu także dla nowego w tej lokalizacji konceptu Pankejk. Obecnie Grupa zarządza 51 lokalami i planuje dalszą ekspansję na kluczowych rynkach w dużych miastach, zgodnie z przyjętą strategią na lata 2024-2028.

Zgodnie z założeniami, w ostatni weekend, otworzyliśmy kolejny lokal w kultowym, i dobrze już nam znanym, Pasażu Bielaka. To ważny krok w realizacji naszej aktualnej strategii rozwoju, gdyż Kraków jest jednym z kluczowych dla nas miast pod względem dalszej ekspansji. Miasta takie jak Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań i Łódź, obecnie generują nam nawet 95 proc. dochodów, warto to podkreślić. – powiedział Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska SA.

Pankejk jest jednym z sześciu dochodowych konceptów Grupy MEX (MEXPOLSKA). Restauracja ta opiera się na dwóch flagowych produktach: naleśnikach i pankejkach , serwowanych w różnorodnych wariantach smakowych. Oferta lokalu skierowana jest dla wszystkich grup konsumentów otwartych na nowatorskie podejście do tradycyjnych potraw. Koncept wyróżnia się minimalistycznym wystrojem oraz zdrowym menu w bardzo przystępnych cenach, co naturalnie poszerza grono jego odbiorców.

Uruchomienie nowego lokalu Pankejk było możliwe dzięki środkom własnym Grupy.

- Pankejk doskonale wpisuje się w charakter Pasażu Bielaka, który na co dzień przyciąga mieszkańców Krakowa, studentów i tłumy  turystów. Tak atrakcyjne lokalizacje pozwalają nam dalej rozwijać nasze wysokomarżowe marki oraz umacniają naszą pozycję w największych miejscowościach w kraju. Jesteśmy przekonani, że nowe otwarcie w Krakowie będzie istotnym wsparciem w realizacji naszych ambitnych celów na kolejne lata – dodaje Paweł Kowalewski.

Najnowszy Pankejk znajduje się w Krakowie, przy ulicy Stolarskiej 5. Jest to trzeci lokal tej marki – pozostałe mieszczą się w Gdańsku i Łodzi.

Otwarcie nowego lokalu w sercu  Krakowa  doskonale wpisuje się w nowo ogłoszoną strategię rozwoju Grupy na lata 2024-2028, której kluczową częścią jest koncentracja na dużych aglomeracjach i popularnych miejscowościach turystycznych, właśnie takich jak Kraków. Strategiczne założenia na najbliższe lata przewidują także: umacnianie istniejących marek, otwieranie około 6 nowych lokali rocznie, rozwój zdywersyfikowanego portfolio o wysokomarżowe koncepty, a także dwucyfrowy wzrost EBITDA rok do roku.

Według danych rynkowych wartość rynku gastronomicznego w Polsce wzrosła z 36,5 mld PLN w 2022 roku do 39,7 mld PLN w 2023 roku, co oznacza wzrost o 8,8%. Na poziomie globalnym rynek gastronomiczny osiągnął wartość 4,1 bln USD, co stanowi ogromny potencjał rozwojowy także dla polskich firm gastronomicznych, takich jak Mex Polska.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus