Giełdowy dystrybutor materiałów elektrotechnicznych i asortymentu OZE w pierwszym półroczu roku obrotowego 2024/2025 zanotował szacunkowo 607,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (+2% rdr), a kanał e-commerce zwiększył obroty o jedną czwartą. O ile mocno wakacyjny sierpień oznaczał spadek sprzedaży rok do roku, o tyle we wrześniu Grupa Grodno sytuacja wyglądała już odmiennie. Grupa
Grodno (GPW: GRN) opublikowała wstępne szacunkowe dane o sprzedaży we wrześniu 2024 roku. Wynika z nich, że miesięczna sprzedaż wzrosła o 3% rdr, do 107,0 mln zł, w tym wartość przychodów zsegmentu OZE wzrosła o 14% rdr, do 34,1 mln zł. Z kolei kanał e-commerce, będący coraz ważniejszym filarem strategii omnichannel, zwiększył obroty również o 14% rdr, do 13,2 mln zł.
- Rynek wydaje się wciąż trudny, widać trwającą wojnę cenową, walkę o rynek i marże odbiegające od oczekiwań. Mimo to umacniamy swoją pozycję, potrafimy zwiększać sprzedaż. Wzrosty wypracowaliśmy w fotowoltaice, segmencie HVAC czy w kablach, prowadziliśmy również skutecznie aktywną sprzedaż pomp ciepła. Asortyment dla budownictwa mieszkaniowego znajdował się pod presją, ale patrząc całościowo cieszy nas, że nawet w takich warunkach potrafiliśmy zwiększyć liczbę aktywnych klientów – wskazuje Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
Publikacja raportu okresowego Grupy Grodno zfinalnymi rezultatamisprzedażowymi i finansowymiza pierwszą połowę roku finansowego 2024/2025 (okres od kwietnia do września br.) planowana jest na 12 grudnia br.