Giełdowy specjalista od rozrywki VR zamierza zająć unikalną pozycję na rynku VR, jednocześnie minimalizując ryzyko i optymalizując sferę kosztową. Łącząc sprawdzone treści z innowacyjną technologią, Gamedust (GPW: GDC) chce stać się kluczowym podmiotem w kształtowaniu przyszłości interaktywnej rozrywki.
- Zbudowaliśmy przez lata unikalne know-how tworzenia jakościowych gier VR i światową renomę na tym rynku, co potwierdzają bardzo wysokie noty od graczy oraz chociażby umowa na wyłączność z Pico (właściciel TikToka i platfromy VR) czy dofinansowanie projektu przez Meta Platform (właściciel Facebooka i platformy VR). Z drugiej strony doświadczyliśmy tego, jak trudne i kosztowne jest zbudowanie od zera masowego tytułu tylko w świecie gier VR. Dlatego też widzimy dużą wartość dodaną i możliwość pełniejszego wykorzystania naszego potencjału poprzez skupienie się na przenoszeniu rozpoznawalnych gier non-VR do świata VR - podkreśla Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.
- Umożliwi to właścicielom praw do popularnych gier flat screet dalszą monetyzację projektów, fanom danego tytułu stworzy możliwość immersyjnego przeżywania ulubionych światów, ulubionej fabuły, przyciągnie nowych użytkowników na platformy VR, a my, mając zapewnione finansowanie produkcji i dodatkowe wynagrodzenie od sukcesu, możemy skupiać się na tym, co robimy najlepiej – na adaptacji gier w technologii VR, na marketingu i dystrybucji tych produktów. Jest to model, w którym wszyscy są wygrani i wszystkim powinno zależeć na graniu do jednej bramki, zyskownej bramki – dodaje CEO Gamedust S.A.
GDC (GAMEDUST) realizuje już projekt tego typu - Gas Station Simulator. To produkcja studia Drago Entertainment, w której grający prowadzą i rozbudowują własną stację benzynową na amerykańskim pustkowiu. Gra w wersji non-VR została sprzedana w nakładzie przekraczającym milion kopii. Adaptacja zachowuje rdzeń i kluczowe mechaniki rozgrywki pierwowzoru, skupiając się jednocześnie na wysokoimmersyjnych i różnorodnych interakcjach VRowych, dostosowując styl graficzny do wymagań mobilnych platform VR - adaptacja, nad którą obecnie pracuje Gamedust, zostanie przeznaczona na urządzenia Meta Quest 2 i Meta Quest 3.
Strategia spółki Gamedust, oprócz (1) reorientacji na model wydawniczy i adaptacyjny, z naciskiem na przenoszenie gier z formatu flat screen do VR, zakłada również (2) elastyczne modele współpracy z deweloperami i właścicielami praw do tytułów gier, (3) koncentrację na segmencie indie premium przy zachowaniu synergii z rynkiem gier tradycyjnych, (4) staranny proces selekcji i rozwoju projektów, (5) zrównoważoną strategię rozwoju portfolio i wydawniczą, (6) eksplorację nowych obszarów działalności związanych z VR, wykorzystujących wiedzę ekspercką spółki, jak działalność konsultingowa, edukacyjna, szkoleniowa, sprzedaż własnych rozwiązań i technologii VR, w tym dla rozwiązań biznesowych.