Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Brnad24 zwiększył przychody, ale jednorazowe koszty zatopiły wyniki

Udostępnij

16,3 mln zł sprzedaży wypracował wrocławski B24 (BRAND24) od stycznia do czerwca 2024 r. Oznacza to 25-procentowy wzrost rok do roku.

Globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów w pierwszym półroczu 2024 r. w ciągu 12 miesięcy zwiększył swoje przychody o jedną czwartą z 13,0 do 16,3 mln zł. Warto jednak zauważyć, że spółka 80 proc. sprzedaży realizuje w USD, a dynamika przychodów wyrażona w tej walucie wyniosła 34 proc. Osłabienie USD względem PLN zniwelowało nieco te wzrost.

Pnące się szybko przychody to efekt zarówno rosnącego ARPU (średni przychód na klienta), jak i zwiększającej się liczby klientów i co za tym idzie MRR (miesięczne powtarzalne przychody). Na koniec czerwca 2024 r. powtarzalne przychody wyniosły 650 tys. USD (+32% r/r). Ten silny trend wzrostowy trwa już 10 kwartałów. Równie duża (+28% r/r) była skala wzrostu ARPU, które sięgnęło 165 USD (657 zł). ARPU na nowych klientach wzrosło o 28 proc. rok do roku i wyniosło 197 USD (785 zł).

Zyskowność spółki została obciążona w raportowanym okresie zdarzeniem jednorazowym – kosztami, przeprowadzenia procesu przeglądu opcji strategicznych i pozyskania inwestora strategicznego. Dodatkowo Brand24 poniósł w tym okresie koszty związane z rozwojem i modernizacją infrastruktury IT na potrzeby nowych funkcjonalności z zakresu AI.

W konsekwencji w pierwszym półroczu 2024 r. wynik operacyjny wyniósł - 2,3 mln zł, podczas gdy prze rokiem w tym samym czasie spółka wykazała 2,7 mln zł zysku EBIT. Podobnie wygląda EBITDA, która wyniosła -0,3 mln zł, przy +4 mln zł przed rokiem.

- Przychodowo idziemy zgodnie z naszymi założeniami. Obecnie naszym priorytetem jest zwiększania ich skali i dalsza ekspansja w stronę klienta korporacyjnego, który potrzebuje naszych narzędzi w szerszym zakresie. Dlatego również systematycznie wprowadzamy do oferty szereg nowych funkcji AI, które są realnym wsparciem dla dużych klientów. Co za tym idzie, proponujemy wyższe pakiety abonamentowe – na razie nowym klientom. Pierwsze wrażenia są pozytywne, więc wkrótce zaczniemy obejmować nowymi planami kolejne grupy odbiorców– wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.

- Rozwija się nam również Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów. W tym roku przekroczymy 1 mln zł przychodów z tej działalności mówi Michał Sadowski. – Drugie półrocze będzie też dla nas z pewnością lepsze pod kątem marży, bo nie będzie obciążone kosztami transakcyjnymi, które należy postrzegać jako one-off – podsumowuje Michał Sadowski. 

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus