Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PTWP: Wyniki drugiego kwartału z nawiązką pokryły inwestycje z początku roku

Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP
Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP
Udostępnij

Grupa PTWP prezentuje pierwsze wyniki finansowe po przeniesieniu akcji na główny rynek GPW. W drugim kwartale tego roku Grupa PTWP osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 38,5 mln zł, oznacza to wzrost o 30,4 proc. względem analogicznego okresu 2023 r. Wydawca serwisów branżowych oraz organizator wydarzeń biznesowych w analizowanym okresie wypracował 7 mln zł zysku netto, czyli o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Łącznie w pierwszym półroczu przychody Grupy przekroczyły 60 mln zł, a zysk netto wyniósł 5,7 mln zł. Stan środków pieniężnych wzrósł do prawie 27 mln zł. Na dobre wyniki finansowe kluczowy wpływ miała organizacja autorskich wydarzeń oraz poczynione inwestycje w poprzednich okresach. Ponadto Grupa PTW (PTWP) nieustannie umacnia swoją pozycję na rynku wydawniczym plasując się w top 3 mediów biznesowych w Polsce.

Prezentowane wyniki są rezultatem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, którą obraliśmy przed laty. W pierwszym kwartale ponieśliśmy znaczne koszty oraz poczyniliśmy kluczowe inwestycje, które miały wpływ na ujemny wynik. Wiedzieliśmy jednak, że nasze działania przyniosą pożądane efekty, o czym świadczą rekordowe przychody w drugim kwartale oraz wynik operacyjny i netto, które z nawiązką pokryły wcześniejsze inwestycje. Nie zwalniamy tempa, mamy zapełniony kalendarz wydarzeń własnych. Kontynuujemy dynamiczną ścieżkę wzrostu Grupy PTWP – powiedział Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP.

W drugim kwartale br. Grupa PTWP wypracowała przychody na poziomie 38,5 mln zł, które były wyższe aż o 30,4 proc. niż w analogicznym okresie 2023 r. (29,5 mln zł). Grupa wypracowała 8,7 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza ponad 14 proc. wzrost w rdr. Ostatecznie, w okresie kwiecień-czerwiec br., Grupa zaraportowała 7 mln zł zysku netto.

Świetne wyniki drugiego kwartału przełożyły się na zaprezentowane wyniki pierwszego półrocza. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku Grupa miała ponad 60 mln zł przychodów (+21,8 proc. rdr.). Wysoki poziom przychodów przełożył się na 7 mln zł zysku operacyjnego oraz 5,7 mln zł zysku netto. Grupa PTWP pozostaje w bardzo dobrej kondycji finansowej – na koniec czerwca br. miała 26,8 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów. Tak dobre wyniki Grupa PTWP osiągnęła mimo wzrostu kosztów związanych z inwestycjami i kosztu zdarzenia jednorazowego, jakim były odpisy.

Grupa PTWP rozwija swoją działalność w segmencie wydawniczym, organizacji wydarzeń własnych oraz zarządzaniu obiektami – Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.  Portfolio wydawnicze Grupy tworzy 18 portali, które przyciągają średnio miesięcznie około 20 milionów unikalnych użytkowników, co plasuje PTWP wśród trzech największych mediów biznesowych w Polsce.

Od stycznia do czerwca br. Grupa PTWP zorganizowała kilkanaście autorskich wydarzeń, które łącznie przyciągnęły prawie 50 tys. uczestników stacjonarnie i online. Rekordową frekwencję odnotował XVI Europejski Kongres Gospodarczy (12 tys. uczestników stacjonarnie i 5 tys. osób śledzących przebieg debat w internecie). Grupa PTWP do końca roku ma zaplanowane kolejne autorskie wydarzenia, jak Precop, Energy Days, Toolex, Expowelding, Nowy Przemysł 4.0., Forum Rynku Zdrowia, Forum Rynku Spożywczego i Handlu oraz Narodowe Wyzwania w Rolnictwie. Z kolei zarządzane przez Grupę obiekty: Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach stale notują wysoki poziom obłożenia wydarzeniami o różnych formatach.

– Nasze autorskie wydarzenia cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczestników i partnerów biznesowych, notując rekordowe wyniki frekwencji. Mamy przed sobą kolejne ważne eventy, do których jesteśmy znakomicie przygotowani. Jesteśmy na rynku od wielu lat i świetnie wyczuwamy trendy, co przekłada się na budowanie stabilnego biznesu naszych segmentów. Analizujemy również rynek pod względem ewentualnych przejęć i mam nadzieję, że wkrótce zakończymy procesy i będziemy mogli poinformować rynek o transakcji. Jestem przekonany, że nasze działania przełożą się na wynik finansowy Grupy na koniec roku – podsumował prezes Grupy PTWP.

W najbliższych latach Grupa PTWP stawia na rozwój segmentu online oraz monetyzację ruchu w serwisach. PTWP podtrzymuje również plany uruchomienia kolejnych specjalistycznych portali internetowych, które uzupełnią portfolio Grupy. Posiadając wysoką pozycję gotówkową, Grupa PTWP w dalszym ciągu planuje działania akwizycyjne, zarówno w segmencie wydawniczym, jak też eventowym.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus