Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

MSSF16 odbił się na wynikach Mex Polska

Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska
Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska
Udostępnij

Mex Polska, notowana na GPW spółka holdingowa działająca w branży gastronomicznej, w pierwszym półroczu 2024 roku zanotowała 1,3 mln zł zysku netto, jednak należy zwrócić uwagę, że zastosowanie MSSF 16 negatywnie wpłynęło na wynik, co jest efektem podpisania przez Grupę MEX (MEXPOLSKA) nowych, długoterminowych umów najmu. Bez uwzględnienia tego czynnika, wynik netto wyniósłby *1,9 mln zł i wzrósłby o *24 proc. rok do roku. Co istotne, MSSF16 nie tylko nie osłabia solidnych fundamentów finansowych Grupy, ale wskazuje na jej dynamiczny rozwój. W raportowanym okresie holding zanotował solidne przychody ze sprzedaży przekraczające 49 mln zł (+10,10% rr). EBITDA w tym czasie osiągnęła 7,4 mln zł (wzrost rr o 12,20 proc.), a zysk operacyjny (EBIT) utrzymał stabilny poziom wynoszący prawie 2,4 mln zł. W związku z dynamicznym rozwojem Grupy, Zarząd aktualnie koncentruje się na pracach związanych z aktualizacją strategicznych planów rozwoju, które już wkrótce przedstawi swoim Akcjonariuszom.

- MSSF16 wpływa na wynik netto tym intensywniej, im więcej w danym okresie wchodzi w życie nowych, długoterminowych umów najmu. Nie wpływa to jednak bezpośrednio na bieżącą zdolność do generowania gotówki. Po wyłączeniu wpływu tego czynnika, nasz zysk netto wzrósłby rdr o prawie 25%. Nie zwalniamy tempa, naszym celem jest kontynuowanie systematycznego wzrostu wartości Grupy. W tym też celu, lada moment przedstawimy naszym Akcjonariuszom aktualizację strategicznych planów rozwoju. Zachęcam by śledzić nas na bieżąco – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska SA.

Od początku bieżącego roku Grupa otworzyła sześć nowych lokali: cztery w ramach kultowej marki Pijalnia Wódki i Piwa i jeden pod szyldem Chicas&Gorillas. Jednocześnie w sierpniu uruchomiony został pierwszy lokal najmłodszego konceptu Grupy o nazwie – Spoko Taco, który wzbogacił krakowski rynek gastronomiczny. Do końca 2024 roku Grupa planuje otwarcie co najmniej trzech kolejnych lokali własnych. Aktualnie Grupa Mex Polska liczy już 50 popularnych i dochodowych lokali gastronomicznych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus