Pepco Group, dynamicznie rozwijająca się sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, właściciel marek Pepco i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, publikuje wybrane wyniki operacyjne, jeszcze przed planowaną na grudzień publikacją wstępnych wyników za rok obrotowy 2024.
Komentując wyniki, Andy Bond, przewodniczący wykonawczy (Executive Chair) Pepco Group, powiedział:
„Jestem zadowolony z postępów, jakie poczyniliśmy w tym roku, w szczególności w zakresie odbudowy rentowności naszej podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie wciąż istnieją kolejne możliwości dalszej poprawy. Przychody Grupy w ujęciu porównywalnym w czwartym kwartale pozostały niższe niż w poprzednim roku, co jest częściowo związane z trwającymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw. Niemniej jednak spodziewamy się w roku obrotowym 2024 osiągnąć rekordowe przychody i bazową EBITDA, napędzane znaczną poprawą marży brutto rok do roku.”
„Chociaż jest jeszcze wiele do zrobienia, szczególnie w zakresie poprawy sprzedaży na porównywalnej bazie, to wciąż umacniamy naszą pozycję lidera cenowego, ulepszamy podstawowy asortyment oferowany klientom oraz zwiększamy nasze możliwości w zakresie łańcucha dostaw. Na bazie takich fundamentów, a także przy skupieniu się na zdyscyplinowanych nakładach inwestycyjnych w celu generowania gotówki, spodziewamy się dalszych strategicznych postępów w roku obrotowym 2025".
Bieżące wyniki
Przychody PCO (PEPCO) w ciągu pierwszych 51 tygodni bieżącego roku obrotowego, do 22 września, wzrosły o 10% w ujęciu sprawozdawczym, dzięki zwiększaniu liczby sklepów, przy czym przychody w ujęciu porównywalnym (LFL) w tym samym okresie spadły o 3,1%. Podczas gdy przychody LFL Grupy pozostały ogólnie niższe niż w poprzednim roku, LFL sieci Pepco w ciągu minionego roku co kwartał odnotowywało stopniową poprawę. W czwartym kwartale otworzyliśmy 64 nowe sklepy netto, oczekując, że zakończymy rok z 390 nowymi sklepami netto, zgodnie z wcześniejszymi prognozami.
Pepco nadal mierzy się z kwestiami związanymi z łańcuchem dostaw, które wpływają na stałą i terminową dostępność towarów w sklepach. Oczekuje się, że działania łagodzące, w tym odpowiednio wcześniejsza wysyłka produktów, optymalizacja tras dostaw i selektywne wykorzystanie szybszych przewoźników, poprawią dostępność towarów w pierwszej połowie roku obrotowego 2025. Handel w Poundland i Dealz w dużej mierze podążał za trendami opisanymi w poprzednich informacjach wynikowych, a na rezultaty wpłynął proces przechodzenia na odzież i towary ogólnego przeznaczenia pochodzące z Pepco, która to kwestia jest obecnie rozwiązywana. Oczekuje się, że pierwsze pozytywne efekty tej zmiany pojawią się w roku obrotowym 2025.
Perspektywy
Grupa spodziewa się odnotować rekordowe przychody za cały rok, przekraczające 6 mld euro. Grupa nadal czerpie korzyści wynikające z silnej poprawy marży brutto rok do roku, napędzanej przez Pepco, co było już widoczne w pierwszej połowie roku. W efekcie Grupa spodziewa się, że w roku obrotowym 2024 bazowa EBITDA (MSSF 16) wyniesie co najmniej 900 mln euro (w roku obrotowym 2023: EBITDA MSSF 16 w wysokości 753 mln euro), czyli o około 20% więcej niż w roku poprzednim. Ciągła zdyscyplinowane podejście w zakresie zwiększania liczby sklepów i inwestycji również zaowocuje wyższym generowaniem gotówki w tym roku.
Kluczowymi priorytetami na cały rok obrotowy 2025 będą: dalsza poprawa wyników w zakresie sprzedaży porównywalnej, wzmocnienie pozycji lidera cenowego i atrakcyjności dla klientów naszego podstawowego asortymentu, a także poprawa możliwości naszego łańcucha dostaw. Firma nadal osiąga postępy w odbudowie rentowności w swojej podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej i realizowaniu inwestycji w zdyscyplinowany sposób. Wierzymy, że działania te doprowadzą do wzmocnienia bilansu i pomogą zwiększyć wartość dla akcjonariuszy w perspektywie długoterminowej.
Nadchodzące wyniki
Grupa zamierza opublikować wstępne wyniki dla 12 miesięcy zakończonych 30 września 2024 r. we wtorek, 10 grudnia 2024 r.